Fredag och det vanliga svamlet

Fredag och veckan snart slut, skönt eller hur? Trodde man att vintern var över, icke sa nicke, snöstorm idag igen. Snöstorm, trafikkaos och tågförseningar är väl det man kommer att komma ihåg av vintern 2010. Tittar ut från köksfönstret, över ån, Saluhallen och kyrkan, jag tror inte jag sett så mycket snö sen jag flyttade in för över sjutton år sen. Vackert och fint. Man får vara glad man inte är uteliggare. Fast dom får ju rätt mycket frisk luft förståss och det lär vara nyttigt, själv har jag så dragit att jag får all frisk luft jag behöver genom att se på tv....



Vi är känsliga för störningar och värre lär det väl bli. Nu har tydligen banverket och SJ kommit på att tågen inte går i tid, inte kommer fram i tid eller inte går alls. Det hade jag kunnat tala om för dom redan i slutet på 80-talet när jag pendlade Stockholm första gången.
Rekordförseningen tre och en halv timme, under vintern var tåget aldrig i tid, inte en enda gång. Då fanns ingen resegaranti heller, vad nu den är värd, man åker tåg för att komma fram inte för att åka billigt. Nog om det.



Friskis är helt strålande, tre anläggningar med ett otroligt utbud av träningsmöjligheter för 2500 per år, kan det bli bättre? Var i går på ett "vanligt" pass. Det verkar bara vara jag som svettas, svetten lackar som det heter. Det lackar mot jul också, undrar om det är samma ord. har tidigare kommenterat musiken men jag gör det igen.  Ett pass som börjar med Kid Creole, som jag såg för väldigt väldigt många år sedan på Konserthuset i Stockholm, som tredje låt kör Dr Feelgoods Milk and alcohol ( kanske lite lustigt val på ett motionspass men jag tog rådet och hällde upp en whiskey till skidskyttet) för att längre fram spela Grown Woman med Mary J Blidge kan man bara bli glad av.

Skönt att slippa, tro det eller ej, Vad har du under blusen Rut ( tränaren bytte ut Sofia dansar gogo mot Rut... jaja, undrar hur många låter det finns och man väljer Rut i en riktigt usel version... tom Gråt inga tårar mer för min skull, Lyckliga gatan och Pelle Myran med Trettiofyran skulle passa bättre), Gloria och allt annat tveksamt man spelar. Musik är svårt förståss. Svårt och subjektivt och man går inte och tränar för att lyssna på musik, det är väl därför man blir glad när det är, vad man själv tycker, bra musik.


All heder till Anja igår. Det är så man blir folklig. Ramla, resa på sig och sen köra igen. Bra gjort Anja. Undrar om hon gjorde det med flit.... hon är ju inte speciellt folklig, man blir inte det om man alltid skyller på nåt när man inte vinner. Pratar i 10 minuter som ett rinnande vatten om allt som gick emot just henne. Inte min favoritidrottare. Sälen.... jaja, det finns många segergester, den är kanske inte den bästa.
Sen har jag lite svårt för alla kombinationsgrenar men är det OS så är det. Medalj är medalj oavsett vilken gren. Skidskytte är väl också en kombinationsgren men det är djäkligt spännande. Vore ännu mer spännande om dom stod på varsin sida skjutvallen och sköt mot varandra, snacka om jaktstart....


Trodde aldrig jag skulle hålla på Norge men pengarna bestämmer. Tora Berger... yeeeeees. 12 gånger pengarna, man borde ha spelat en miljon... då hade jag inte suttit här och skrivit meningslös blogg....



Fredag betyder spellista, nåt ni kan koppla av till under helgen. Mina favoriter ibland med en tema, ibland inte. Några fredagslåtar är med på dagens lista i alla fall och de ovan nämnda friskislåterna..... Stoooooool Pidgeon..

Påminner tyvärr lite om en tidigare lista med vissa modifikationer men som bonus slänger jag in ett skivtips också

spellista två 19 feb

Various Artists – I'm Not There

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0