Klart med UNT blogg

Fick klart med blogg på UNT from måndag. Både spännande och nervöst. Kommer självklart att ha kvar min gnällblogg, man kan inte ändra sin personlighet eller hur? Positiv gnällare.....
På UNT bloggen blir det mer om Uppsala och då den centrala delen, vad nu det är.  Ni som har läst mig ett tag, tror detta är den 120 inlägget på bulletinbergman ( finns fler sen tidigare, bla vägentillmedoc) kommer nog att känna igen er, man har inte ett obegränsat lager av uppslag... Ni är just nu ungfär 15 stycken som läser varje dag. Kanske borde ge er en t-shirt, "Jag läste först".

Får väl ge ut bloggen i bokform vad det lider, såg att Fredrik Strage har gjort det, kanske lite mer allmänintresse än det jag skriver om....

Kåserier hette det väl förr. Årets Ehrenmarkare... vilken höjdare, kommer speciellt ihåg Händige herrn från -67 ( nej, jag kom inte ihåg året, slog upp det på wikipedia.... undrar när man själv kommer med där? Svammel från balkongen kanske).


Nu har jag helt fastnad i svenska humorklassiker ( Various Artists – Svenska humorklassiker) och då främst Roffe Bengtssons ( RIP) dagen efter kvällen före... bilskolläraren med Carl-Gustaf är inte heller fel...
Blir man mer nostalgisk med åren eller blir man bara mera krass? Var det inte chefen för USAs patenverk som sa upp sig för att allt redan var uppfunnet, var väl runt 1910... jaja. Fast när det gäller musik och humor så undrar man ju. Fast det är väl en gammal mans reflexion över nutidens nymodigheter.. måste nog in på Facebook och skriva en kommentar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0