Lodjur

Fan vad jag retade upp mig på en artikel i tidningen idag.
Stefan Holm ( djäkla kille och hinna med mycket, hoppar höjd, är mästarnas mästare, är ett pretentiöst pucko i största allmänhet. Men det är inte samma kille.... nä, men ändå) tycker att det är skamligt att dom bara får slakta 15 lodjur i år. Dom river ju rådjuren! Jaha, och sen när rådjursjakten drar igång så tycker han väl att det är skamligt att dom bara för slakta ett visst antal rådjur också.... är det inte bättre att naturen har sin gång. Låt lo djuren leva, låt rådjuren leva, skjut jägarna istället. Ge rådjuren gevär och lär dom att skjuta tillbaka... eller börja jaga med händerna. Stryp ett lo djur, slå ner ett rådjur med en rak höger, det är riktiga män det.... Nä, sitta gömda bakom en gran och skjuta på långt håll, pussies..
Människan har verkligen tagit på sig rätten att vara naturens poliser. Det är för många älgar! jaha, är det inte för många människor också? Vem bestämmer vem som ska skjutas? Fast de älgar som blir skjutna har väl otur förståss så det var rätt åt dom, vi kan inte ha en massa otursförföljda älgar, rådjur eller lodjur springa runt i skogarna. Vi vill ha djur med tur i vår natur ( kanske inte får nåt nobelpris för dikten men jag försökte iallafall). Kan Stefan Holm sitta i augustjuryn så kan jag skriva dikter...en dikt är en dikt även om den är dålig..
Jaktstarten i skidskytte skulle bli mycket intressantare om åkarna kom fram och ställde sig på varsin ända av skjutvallen och sköt på varandra. Då är det riktigt jakt start. Då djävlar skulle det bli åka av. Last man standing. I sista grenen skulle tom svenskorna ha chans att få medalj.( "jag kom tvåa och AK näst sist. Hur många var med? Två")
Vill ni veta mer om dagens tankar får ni lästa i UNT. http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=400-TYPE=blogg-bi=164-bc=2,00.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0