Måndag och livet är tillbaka

Måndagmorgon. Livet, here I come!!! Datorn funkar!
Inte med alla program förståss men med det väsentliga, nätet och mail. Fan vad man blir isolerad när man inte kan kommunicera som man vill, helt otroligt vad man gör sig beroende. Inte bara av att vara uppkopplad utan av att vara uppkopplad på rätt sätt. Mail måste skrivas i outlook och sen skicka när jag har lust, inte i nåt eländigt webmail….



Installerade om office och fick hem 3350 mail, alla kopior från webmail… slängde alla, är det någon som vill nåt så hör dom säkert av sig igen.



Började blogga på UNT idag, kolla gärna men det står ungefär samma saker som här, kanske lite mesigare skriver, på sikt flyter nog bloggarna ihop. UNTs ska dock handla lite mer om centrum i Uppsala, här är fokuset gnäll….

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=400-TYPE=blogg-bi=164-bc=2,00.html

 

Några kommentarer om helgen som var. Lördagkväll. vad väljer man på, vallaexperter som misslyckas med att valla eller låtskrivarexperter som misslyckas med att skriva låtar.. hur svårt kan det vara? Nu är jag själv helt omusikalisk, har det interna bottenrekordet på singstar, så jag ska väl inte kasta g-klavar i orkesterdiken men ändå… Carola kom tillbaka!! Ok, så illa var det kanske inte.

 

Fast herrarnas skidskytte var rätt intressant trots att vi förlorade en del pengar på Björndalen…. Fak gick bra, Fak kom trea…. Hur ofta får en kommentator sitta och säga Fak i tv hela tiden. Påminner om Ulfbåges klassiska kommentar angående Phil Michelson:

”Han började dagen med en 75:a och slutade med en 69:a. Det var en bra dag”



Tur att det var alla hjärtans dag i söndags. Nu orkar jag inte riktigt med alla hjärtan utan får klara mig med ett fåtal, kvalitet före kvantitet. Sen fick hjärtat sitt på friskis på kvällen, medelpuls, undrar hur högpuls är, inget för mig i alla fall. Förstår inte hur ledarna kan hoppa runt, le hela tiden och dessutom inte svettas. Dom kan väl i alla fall låtsas att dom blir trötta….

 

Footsie… säger Footsie, Uppsala bästa affär, har nästan bara sneekers, kunden inte låta bli att köpa ett par klassiska röda mocka Puma för 270 spänn ( 70% rea, går inte att låta bli). Kommer ett bildgalleri på mina gympisa vad det lider. Tar inte ut dom nya förrän det är vår och våren är inte här förrän man har sopat trottoarerna rena från allt grus.



Missade spellistan i fredags, den är visserligen ditlagd i efterhand men ni läser väl inte mitt svammel två gånger….

alla hjärtansdag lista


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0