Måndagsontikroppenbandyochmadmen

Måndagmorgon och ont i benen, ett knä, en armbåge, ryggen och magen. Vad har hänt, frågar ni med oro i rösten, vad har hänt? Ramlat på Uppsalas oskottade trottoater? Varit i ett barslagsmål på Katalin? Krockat med gröna faran ( min bil alltså)? Fått en kraftigt influensa? Nix nix nix. Varit på Friskis och tränat….


Startade med husmorsgymnastik på fredagen.. hur vet man att det är ett Bengt Bedrup pass? Ett stort antal tar mattor när dom ska ner på golvet och göra armhävningar… nu är ju golvet mjuk redan men ändå, de flesta har dessutom inbyggda madrasser  men men.



Fortsatte med intensiv pass på Ekeby på lördag eftermiddag. Passet med flest män. ”Vaddå medelgympa, jag går på intensiv!” Det är väl manligt. Själv kröp jag därifrån, nästa gång ska jag komma för sent och gå i förtid, passar mig bättre.



Avslutade med medelpuls på söndagen. Hur svårt är det att räkna till fyra eller åtta? Fast oavsett hur orytmisk ledaren är så försöker man ju följa med, dom borde kanske börja fundera när halva gruppen slutar göra övningen. Fast det är ok jämfört med ledare som ler hela tiden och dessutom inte svettas…. Dom kan väl åtminstone låtsas att dom blir andfådda…hm.



Ska inte göra reklam men Friskis är strålande. 2500 per år och då har man tillgång till tre olika anläggningar varav Ultuna är nybyggd och väldigt fräscht. Finns nästan alltid något pass som passar… ni märkt ordvitsen eller hur? Ska du gå på pass? Nej jag passar idag….

 

Sverige vann vm i innebandy på is inomhus. Bra gjort förståss. Speciellt imponerande då jag själv knappast kan träffa en boll som ligger stilla. Är inte charmen med bandy att det spelas utomhus? Inte riktigt samma sak, tycker jag, när det går i stora hallar. Fast utvecklingen måste gå framåt även där. Undrar vad bandy betyder? Går att slå upp men just i detta fall får jag leva med ovissheten, finns så mycket annat man inte heller vet. Men ändå, bandy, vem bryr sig, bandyspelarena förståss men resten. Fast med storbildstvn som man har nu så ser man nästan bollen i alla fall.

 



Såg klart första säsongen av Mad men i helgen. Rekommenderas starkt. Egentligen har den ingen direkt handling. Snygga kläder, snygga möbler, skön dialog och väldigt väldigt mycket sextiotal. En del samtidshistoria dyker upp i periferin, Kennedys valseger, rapporter om skadligheten med cigaretter, introduktion av deodorant osv. Hörde att sextiotalskläder har fått en revival i USA, avmätt grått med diskreta slipars, smalt skuret (länge sen men kunde ha smalt skurna kläder), en cigarett i handen, whiskey. Dom dricker mer än vad man gjorde i Dallas. Dricker, röker och har älskarinnor i stan, fru i förorten.

Sista avsnittet avslutades med en riktigt cliffhanger. Dags att starta säsong två i veckan. Don Draper rules….

Bifogar soundtracket. Är väl inte riktigt på topp kan jag tycka men kul ändå. Är annars rätt förtjust i filmmusik. "In the mood for love", "Ghost dog", "Donnie Darko" alla strålande.


Madmen soundtrack

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0