OS, Babben och Spotify


Vad säger man om svenskarna i OS? Inte ofta svenskar presterar över förväntan. Vi har blivit vana med övertända, underpresterande, bortvallade, odopade svenskar som kommer hem med svansen mellan benen och vinner den första tävlingen i världcupen men nu djäklar har det hänt nåt.


Helt förundrad över hur man kan ta ut sig som Hellner. Testade själv på gymmet, maxade bröstmaskinen, bättre försöka och misslyckas tänkte jag… Ni gissade rätt, rubbade den inte men jag försökte i alla fall, en Hellner alltså.


Babben är sportreporter på svt… ok, hur kom man fram till det. Fet och från Gotland. Fårknullning är ingen sport.. inte fjångstötning heller… vurpa däremot, det är nog en klassisk gotländsk sport.

Sveriges tråkigaste idrottare… konståkaren i OS. Anja, allt är förlåtet. Vilket trist typ. ”jag vill plugga italienska”, ser ut som du vet vad du vill plugga….  


Åt ni någon semla igår, inte en 20-lapp alltså, jag åt en tredjedels, det får räcka, är nog hela kaloribehovet i en enda munsbit. Inte är det så himla gott heller. Inget för mig. Fast friskis och svettis i Uppsala har kexchoklad och negerbollar på menyn, inga powerbars, inga redbull, undrar hur dom tänker. ”om folk blir tjocka så måste dom komma hit ännu oftare och då kan vi sälja fler negerbollar”. Märkligt.


Hur fan kan det vara valfusk att skicka julkort till medlemmarna ( intern uppsala nyhet… sorry). Julkort? Nu? Ett typiskt centerntilltag kanske. Lite efter sin tid mao. Hoppas dom åker ur så vi slipper den gläfsande terriern Måd, hur kommer man på iden att göra henne till näringsminister, är det där hon gör minst skada eller?
Hur som helst, nåt är fel när den politiska debatten i stan handlar om julkort, antingen har han skickat dom sent eller också har partistyrelsen upptäckt det sent. Hm.


Peter Gabriels nya skiva är recenserad i lokaltidningen idag. Det tycker jag är fel, man borde inte recensera artister som inte finns på spotify… snålskalle, han vill väl att man fortfarande ska köpa cd skivor, han är säkert en centerpartist.

Solsbury Hill finns i alla fall från höjdarrullen Vanilla Sky

Peter Gabriel – Solsbury Hill

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0