Överbetalda slöhögar

Hur djävla svårt kan det vara? GÖR MÅL!!! Henke...ta pucken... fyra mål på tretton försök, är det handboll eller? Hur fan kan man släppa in var tredje skott och man tjänar 50 millar, kanske mer per år.
Som en kompis sa. Om man står i mål men inte tar någon boll, är man målvakt då? Bra fråga. Han får bli durkslag....
Sen undra man hur svårt det är att räkna.
En, två, tre, fyra, fem-..... det är allt dom behöver kunna. Sex behöver dom inte kunna alls. Om dom har sex på isen så är dom antagligen ute på väldigt hal is. matchen förlorades i princip på att dom inte kan räkna.
"jag tänkte byta men ångrade mig" Hur djävla dum får man bli.


Tydligen fler som reagerat på lodjurs slakten. Flera notiser i dagens tidning.
Är det överhuvudtaget någon som har sett ett lodjur någon gång? Det är väl det mest skygga rovdjur vi har och ger sig varken på människor eller tamboskap. Låt dom leva. Dom har säkert mer jaktinstinkt än svenska hockeyherrarna. 

Man får börja gå och kika på bandy istället.

Trots att jag är infödd uppsalabo har jag bara varit på två bandymatcher och bägge var finaler. Ja, jag blev bjuden. Värre fylleslag får man leta efter. Stadsparken på sista april är en viskning jämfört med a-läktaren på en bandyfinal. Inte undra på att folk klagar på att dom inte ser bollen, dom ser knappt nästippen framför sig.
Fast dom verkar ha kul ändå.

Tror jag nöjer mig med tv denna gång. Vissa saker är bättre på tv; bandyfinal och vasaloppet exempelvis. Andra saker är roligare att spela själv; golf och bowling exempelvis. Sex också, svettigare men mycket roligare att göra själv än att kika på tv.
Synd att man inte kan titta på styrketräning på tv och bli starkare, får tvinga mig iväg ikväll igen. Friskis Väderkvarn denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0