Repetition

Nu vet jag att det finns folk som läser bägge bloggarna... pressen ökar inte bara på att vara originell och skriva olika utan framförallt att försöka komma ihåg vad man har skrivit.
Enda fördelen med att bli senildement är väl att allt är nytt och intressant. "Sex? Verkar vara en kul ide. Undrar när Nacka spelar nästa gång. Internet? kommer aldrig att slå"

Visst är det kul med curling final mot Kanada i Kanada... hur stavas det förresten Can eller Kan... Can kanske, men det är ett för djävla trist spel. Som bowlare ska man väl inte ge sig in i diskussionen idrott eller inte men.... curling är fan ingen idrott, dom får inte ens skavsår på fingret. Om dom åtminstone kunde ramla ibland så det blev lite spänning. Riktigt trist, fast jag hoppas självfallet att dom vinner så vi får en curlingfluga i sverige ( not) så vi slipper alla som kommer ner på bowlinghallen och vill börja spela ( not).... Pensionärerna har byggt en curlinghall i Uppsala... kul för dom. Vore mer spännande om dom spelade på naturis på våren, då kanske det vore en sport iallafall.

Hur fan kunde jag börja med bowling en gång i världen? Slutade med häcklöpning ( 110 meter häck, snacka om att man borde banta...) och började med klotkastning. Inte så konstigt kanske, pappa spelade, sen började mamma också spela. Bildade klubben Tummen Opp. Sämst i Sverige men dom hade nog roligast. Måste ha haft högst skilsmässoprocent av alla idrottslag ( om nu bowling är en idrott) någonsin.

Så, nu kanske Studentstaden byggas om till vanliga bostäder. Jag gick faktiskt på dagis där en gång för länge länge sen. Fick en Earl Grey teburk i plåt i huvudet kommer jag ihåg, har haft en vit hårfläck där sen dess ( numera är väl allt vitt iofs), ett av de få bestående minnen jag har av förskoletiden.

Tänk så mycket som hänt på snart 50 år. Vi hade kokseldning, badkar i källaren ( som man var tvingad att gå ut på gården och sen ta trappen ner i källaren för att nå), enbart handfat uppe och gasspis. Gick tom i skolan på lördagar, halvdag. Man måste ha intyg att föräldrarna var hemma annars måste man vara kvar och äta lunch också. Pappa jobbade också på lördagar. Jobbarna fick väl lönen i ett kuvert när dom skulle gå hem. Mitt första sommarjobb var på Upplands Motors reservdelslager, plockade delar åt meckarna och ibland åt folk som kom in och handlade. Varje fredag eftermiddag fick man gå till lönekontoret och hämta kuvertet, exakt belopp ner till sista öret, kuvertet skramlade i fickan. Har för mig att jag hade 3,75 i timmen men jag kan minnas fel. Borde ha varit 1972. Det var på den tiden det fanns sommarjobb, det var tider det… jobbade fyra fem veckor och sen hade man pengar att göra vad man ville.

 

Måste tipsa om den största konserten som någonsin varit i Uppsala. Rikki Lee Jones kommer till stan. Rekommenderar det starkt. Ladda upp med att lyssna och kom sen inte och säg att ni inte ska gå. Rikki på Katalin.

Rikkie Lee Jones

 

Avslutar med två Steven Wright citat

” Vad har Jesus gjort för jultomten på hans födelsedag?”

”Min älskling skickade mig ett kärleksbrev, jag strök över mitt namn, ersatte det med hennes och skickade tillbaka det. Hon hörde aldrig av sig, antar att hon inte tyckte om det hon skrev….”

Kommer fler citat av min favoritkomiker….. näst mig själv förståss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0