SJ & OS

Idag känns det som man ska vara lite tacksam för SJ:s service i alla fall. Dom kommer visserligen inte fram men dom kör i alla fall på rätt spår. Man spekulerar i om det var den mänskliga faktorn… vad skulle det annars vara? Om tåget gick sönder så beror det väl på att man byggt dom för dåligt och dom är byggda av människor. Om det var fel på signalen så beror det väl på att någon människa har gjort något fel någon gång. Allt är väl den mänskliga faktorn.



Svårt att inte nämna OS idag. Otroligt lopp av Kalla. Iskallt kanske, lustigt ord förresten. Iskallt betyder ibland att man är chanslös och ibland att man är mentalt stark. Själv är jag väl mest halvljummen är jag rädd.



Hur man kan ta ut sig som Hellner är en gåta för mig. Jag lägger av så fort jag känner mig lite andfådd. Det kan inte vara normalt att bli så trött att man behöver läkarvård. Tyckte riktigt synd om honom, dryga sekunden från en medalj….fast han hade väl knappast kunnat åka fortare, får nästan vara nöjd att han tog sig i mål. Kommer inte ihåg vilket OS det var men en maratonlöpare var så trött på upploppet att han inte hittade målet…. En funktioner fick leda honom över mållinjen. Hade varit lite trist att springa nästan 4,2 mil och sen gå vilse sista 50…. Som japanen som kom bort i Stockholm 1918…



Mitt OS är korpbowling, är halvljummen där med, i alla fall i början, sen svalnar jag sakta men säkert. Hur svårt kan det va`?



Ska aldrig spela mer på skidskytte i alla fall, helt omöjligt, dom kan väl åtminstone försöka träffa… tror att Björndalen missade bara för att reta mig.


Tillbaka till stan..

Vädret idag lovad faktiskt att våren snart är här. Köpte ett par nya gympisar på en av stans bästa affärer, Footsie ( har nästan bara gympa dojor) och bara väntar på att få använda dom. Ett par röda, mocka Puma på en nysopad trottoar, det är vår det. Som det stod i Blandaren ” Vi har vår i luften, var har ni er?”. Kan man ju undra men idag droppade det från taken och änderna vaknade upp, i alla fall lite.

Ibland snubblar man över några sekunders geni.. man är som Salieri, obegåvad men förstår andras geni.


Sju sekunder Jack Black… kan det bli bättre?

 Various Artists – Jerry's Sweded Ghost Song

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0