Snöig och irriterande onsdag

Nu är jag irriterad igen, fast denna gång på mig. Helt omöjligt att hitta skivorna som kom med datorn, det verkar vara enda chansen att rädda vad som räddas kan. Hur fan kan en dator bara helt plötsligt sluta fungera? Hände när jag skulle köra upp bilden på tvn via hdmi kabeln, det har gått hur bra som helst tidigare men nu så vägrade maskinen vara med och nu funkar den inte.... Får skylla mig själv som inte har ordning på skivorna, men det tar tid, oändlig tid att strula med datorer.



Nog med gnäll. Mästarnas mästare igår. Kanonprogram förståss. Tomas Gustavsson åkte ur, säkert en trevlig kille men underhållningsvärde lika med noll. Fast alla kan ju inte vara slängda i käften som Sjöberg, jag skulle säkert också reta upp mig på honom men under en timme i tv är han klart underhållande. Han lär komma sist i varje avsnitt..... helt värdelös på nästan allt, fast hoppa höjd det kunde han. Såg att det skulle bli någon form av duell mellan Holm, Sjöberg och två gånger dopingavstängde Sotomayor. Förstår inte riktigt varför han får behålla sitt världsrekord men han var väl inte dopad då....... hm.

Fast vi har ju en Davies Cup kapten som varit dopingavstängd så vi ska väl inte säga så mycket. Lika bra att släppa det fritt, som det är idag så är det bara dom med dåliga läkare i teamet som åker fast. Låt folk göra vad dom vill, den som sprungit fortast har trots allt sprungit fortast. Tror tom att det är tillåtet inom amerikansk fotboll men jag kan ha fel där ( förresten, jag kan alltid ha fel.... not).



Trodde man att vintern var slut så fick man fel, kraftigt snöfall utanför fönstret just nu, kanske sent att skaffa skidor men lite sugen blir man allt. Såg reportern på TV4 som var ute med Gunde och åkte för en stund sedan, så skulle nog jag också se ut... Senast jag åkte längdskidor var nog i lumpen. Skidorna var väl typ en halvmeter breda och så bakhala att det hade gått bättre att åka baklänges. Det du Gunde, vore nåt att åka femmilen på.
Skulle jag köpa skidor nu så blir det väl gröna vintrar resten av livet. Lite murphys lag varning där, kan det gå fel så går det fel, nån sa " murphy var en optimist". Kanske det, fast han gjorde god öl.... inte samma Murphy? men ändå.


Kort historia. Hörde två personer prata på bussen ( detta var några år sedan).
"Den där Tommy Berggren är en djäkel att ligga in, Dramaten på kvällerna och spela i allsvenskan med Djurgården på helgerna"
"Det är inte samma Tommy Berggren!"
" nä... men ändå"

Skönt med folk som inte ger sig, nu ska jag ge mig, börja ladda för att skriva stadsdelsblogg på måndag. Förstår inte riktigt uttrycket stadsdel. Där jag bor är väl staden, vaddå del, och resten är landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0