Modeblogg och bantning

" Så du modebloggar?" fick jag höra häromdagen....
"Nja, inte riktig. Bloggar om centrala staden"
" och vad händer där?"

Bra fråga.... det är snö, sen är det mer snö, ibland skottar dom snö, ibland plogar dom lite snö, ibland kommer bilar fram, ibland inte. Cyklister som aldrig ger sig, ska över snödrivor stora som hus... jaja.

Så, nu när snöämnet är uttömt så kanske man skulle modeblogga istället.
Vad är modernt på en halvgammal, halvtjock, halvflintis man? Nåt halvt kanske? Svårt svårt.
Det är väl antagligen nåt grått och sen en brunrutig keps som gäller även i år. När våren kommer så får man bli lite vågad med ett bara långa khakishorts till sandalerna. Får nog skippa det där med modeblogg trots allt.
Apropå brunrutigt, vart tog bilhjälmarna vägen?

Man kan ju fundera på vilka tokigheter man har haft på sig genom åren.... Utsvängda jeans, vita träskor ( hade dock inte platåskor, var lång nog) supertighta jeans ( en hel generation går fortfarande med pungkulorna runt naveln), sen skulle alla ha lacoste tröjor en sväng, penny loafter, jodphurs ( fast det använder jag fortfarande). Har dock helt sluppit foppatofflor, vilken ide.. man bävara. Det är nog det fulaste som finns. Såg en sushikock i foppatofflor... hallå, ni ska ha trätofflor och kimono, det visste tom Sparks en gång i världen.

Tillbaka till modebloggen. vad har vi medelåldersmän i våra bästa år? Golftröjor, vi har golftröjor. Då visar man att man är aktiv men ändå proper, inte vågar men ändå modern, är en mes men ändå en .....mes. Fast om man är smal nog att ha lindeberg grejer så ska man självfallet ha det.....För min del var det ett tag sen..
Ska inte gnälla för mycket, sedan jag började banta har jag gått ner nästan fyra kilo, håller planen, ett halv kilo i veckan. Ungern here we come.... slipper övervikt på planet om jag går ner några kilo till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0