Om bloggande och lite Spyker

Varför skriver man egentligen blogg? Går kanske inte att jämföra med andra konstarter som musik och måleri men man skriver, målar, sjunger väl för att man vill säga nåt. Om det sen är någon som har lust att läsa svamlet så känner jag att det är bonus.
Fast alla tänker väl inte så. Fick tipset att skriva kortare för ”då får man fler läsare”. Jaha, vill man det, ha fler läsare alltså? Vill man inte ha läsare som verkligen läser vad man skriver och som gärna kommenterar. Det vill jag i alla fall så det kommer även i fortsättningen bli långa utläggningar om ingenting, en Seinfeld blogg ” a show about nothing”.

 

 Fick lite reaktion om min fetma utläggning igår. Intressant diskussion. Ska ” self inflicted” ( vad säger man på svenska, självförvållade kanske) sjukdomstillstånd som fetman, rökning, i viss mån alkoholism påverka ens rätt att få vård eller kostnaden för vården? Kanske inte generellt men det är onekligen en intressant diskussion. Kan If ta högre premie för rökare, det diskuteras tydligen bland flygbolag i USA att ta högre pris för överviktiga, så är frågan inte så himla främmande.
Finns begränsningar i hur man får tag i alkohol och nikotin, vi kanske skulle starta systembolag för godis och fett också. Fettbolaget. Sockerbolaget… namnet är kanske upptaget.



Skulle inte tro att någon politiker vågar föreslå att man får betala fettoperationer själv, inläggning på avvänjningskliniker själv eller rökavvänjningskurser själv. Som min syster kommenterade på Facebook, det är bara att sluta. Nu har hon rökt i femtio år så det verkar väl som det framförallt är vilja som behövs. Fast jag ska inte uttala mig, jag är så duktig av mig att jag aldrig har varit rökare.

 

Svårt att undvika att kommentera Spyker affären. Dom köper SAAB för tre miljarder och lånar, med statlig lånegaranti, fyra miljarder. Hur länge räcker det kan man undra? Fast det är naturligtvis bra med lite respit men det verkar otroligt att en liten sportbilstillverkare ska kunna tillverka bilar som går att sälja om det aldrig har lyckats tidigare. Fast det småskaliga kanske är lösningen för SAAB, göra färre men ännu dyrare bilar. Det är bara att hålla tummarna och önska lycka till.

Sen lyckades ju Maudan i morse på TV4 sola sig i glansen. Tror det var första gången som jag hörde någon längre utläggning av henne sen problem började, det har alltid varit Jöran som uttalat sig. Dessutom var valet eventuellt……. Detta är viktigare än ett eventuellt val i höst. Trodde det var bestämt att det ska bli val men hon kanske inte ställer upp.

Förresten. Lovar att skriva kortare och mer om centrala staden i framtiden….. När jag väl kommer med i UNT... då kan ni säga att ni lästa mig när jag var okänd.....

 

Slutar med en tänkvärd mening som jag inte riktigt är får ihop

Jag drömde att jag somnade
när jag vaknade var tv programmet slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0