Dagens debattämne

Även fast man inte vill så är det svårt att undvika att kommentera Ship to Gaza händelsen.  Man kan ju tycka vad man vill men när man anser att tung beväpnade militärer som bordar ett obeväpnat fartyg på internationellt vatten, dvs i strid med folkrätten, blir attackerade och tvingas döda 10 personer för att freda sig har handlat korrekt då undrar man ju hur det fungerar.

Fick ett mail av en kontakt där han skriver att dom antagligen varit inne på israeliskt vatten, vänt och sen, för att hindra att dom åkte in igen, var det tvunget att borda… Vad han nu fick den informationen ifrån. En bloggare skrev att några skråmor var väl inget att bråka om… tio döda, japp, nu har vi nog tappat perspektiven. Blev kallad antisemit för att jag tyckte att Israels militär agerade felaktigt. Intressant. Samma diskussion som man hör ibland typ ”det säger du för att jag är invandrare” nej det gör jag inte, det säger jag för att du är dum i huvudet. Dumhet har ingen ras, idioti ingen hudfärg och det finns imbecilla i alla partier.



Sen kan man ju bli lite förvånad över vår ankdam. Alla är överens men några mer överens och då försöker man kritisera dom som man anser inte vara lika överens. Det är ju valår, nu kan man inte hålla med Bildt oavsett om man gör det eller inte. Trist att allt blir partipolitik när det handlar om mänsklighet och medlidande. Empati har ingen partinål eller?


Hörde ett ringa-in program på radio. Frågan var: ska alla politiska och trosinriktningar släppas in i skolorna. Tjej ringer in ”nej det tycker inte jag, ungdomar är så lätt påverkade” hon gick i sjuan, det gällde väl inte henne då antar jag, lite typiskt, jag är inte lättpåverkad men mina kompisar är det, är det för att dom tycker fel då kanske. Jaja, hon blir väl gammal och desillusionerad hon med som oss andra.


Försöker ni illustrera vad ni säger genom att vifta med händer? När ni pratar i telefon? Ser onekligen rätt lustigt ut när folk klämmer fast telefonen mellan hakan och axeln och viftar på när dom pratar. Fast det är väl psykiskt kanske. Allt är en illusion.


”Är du så där liten eller står du bara långt, långt borta?”

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0