Mack off!!

Börjar jag bli gammal eller har jag helt enkelt gett upp? Är nästan inte irriterad på någonting alls idag. Slog golfbollar igår, gick rakt åt skogen ( trots att jag stod på driving-rangen) men inte blev jag arg för det inte, nix pix. Hamnade bakom en tant som trodde att 50 skyltar betyder att man inte får köra över 30 men inte blev jag irriterad för det, nejdå. Har fått en vagel i ögat men inte gör det nåt. Sov illa men hallå, jag kunde ha sovit ännu sämre. Idiot som försvarar båtattacken på radio, blir jag irriterad, nejdå, han är bara missinformerad. Datorn hänger sig, arg? Nejdå, skönt då kan jag göra något annat. Ont i ryggen, knäna och allt annat som man kan ha ont i, det gör inget, det kunde ha varit värre, det kunde ha regnat.


Man blir ingen enerverande bloggare utan att vara irriterad eller förbannad på nåt. Rätt låt vann? Inte fan vet jag.



Så, om man inte kan bli irriterad och förbannad på saker som händer därute så får man vända sig inåt. Bli lite introvert, se på sig själv i skrattspegeln kanske. Hos en själv finns det massor av saker att bli irriterad på. Hela köksbordet fullt av deklarationspapper, gör jag något åt det, nix pix, slöhög som jag är så slänger jag mig i soffan och kikar på nyheterna ( tror det var en repris…). Slött slött.



”Bantar du?” Ja! ”Det märks inte, har du gått ner nåt?” Va, ska man gå ner också, räcker det inte med att konstant banta? Räcker det inte med att man tänker att man ska banta förresten, måste man göra nåt själv också. Motionera varje dag? Du skojar, gick ju till bilen.

Så, igår bestämde jag mig för att åtminstone köra lite gi en period, man vill ju inte betala för övervikt på flyget. Vad gör jag då på kvällen? Smäller i mig en jättebaguette på mötet jag är på. Japp, där rök den idén.

När dom frågade om jag skulle ha en smörgås så borde jag ha sagt MACK OFF!!!

Man är för djävla slö.
Fast nu, from idag, den första juni 2010 så startar Projekt Mack Off! Inga varma baguetter, inga polarkakor med brieost, ingen lingongrova med kaviar och stekt ägg, inga knäckemackor med stekt strömming, inga leksands brungräddade med kokt ägg och ansjovis… fan vad livet kommer att bli trist.
Fast ett liv utan sushi funkar ju inte så där går gränsen. Finns det gi-sushi? Sockerfri sushi? Kanske inte. Får gå ner till 19 bitar per gång istället för 25.


Kommentarer
Postat av: vanessa

"Bantar du?” Ja! ”Det märks inte, har du gått ner nåt?” Va, ska man gå ner också, räcker det inte med att konstant banta? " haha bäst!

2010-06-01 @ 08:58:34
URL: http://vanessaw.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0