Ung danska och vann rätt låt?

Fotboll, fotboll , fotboll. Vad gjorde man innan fotbolls-vm började. Tittade på Poirot, läste, pratade med varandra, motionerade? Inte så att jag klagar, tvärt om, biggest show on earth.

 

 

Sverige är inte med snyft snyft snyft. Är det typiskt svenska att sitta på avbytarbänken och säga åt andra hur dom ska göra istället för att göra det själva? Redan på Palmes tid visste vi hur USA skulle bedriva sin utrikespolitik samtidigt som vi väl inte hade någon egen ( om inte stöd av Cuba är utrikespolitik förståss). Vi är the country of besserwissers. Nån ska ju vara det också.

 

 

Fast det gör väl inget egentligen. Själv håller jag helt plötsligt på Elfenbenskusten. Rätt häftigt landsnamn. Sverige… Elfenbenskusten….  Vad skulle Sverige heta med samma typ av namn? Bärnstensland, Granland, Pizzaland, Hämtsushiland, Gotland… nej nu gick jag för långt. Jag röstar på Björnland.

 

 

Sverige är visserligen inte med i VM men många svenskar har ändå sina länder att hålla på. Hur många Serber, Slovener, Koreaner, Portugiser, Danskar osv finns det i Sverige? Rätt många kan jag tro.  Vi får hålla på Serbien. ( är dom med förresten, snacka om dålig koll….).

Danskarna är jag tveksam till, har visserligen träffat några trevliga danskar men rätt många otrevliga också, dom är väl otrevliga när dom är nyktra kanske, blir väl så när man är västvärldens mest alkoholiserade folk, kul för dom…. Man borde börja varje morgon med en gammeldansk, vore man dansk kanske man hellre startade dagen med en ungdanska istället förståss… svårt det där.

 

 

Brasilien vinner lätt, spelar final mot Tyskland. Argentina och en sensation, kanske Sydkorea, förlorar i semin. Det blir som vanligt mao. Allt är som vanligt som vanligt och Svennis är med igen och Lagerbäck och frågan är: vann rätt låt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0