Vad allt skulle bli bra om jag fick bestämma

Spelar ni golf? Det försöker jag göra.

 

 

Golf är en långpromenad avbruten av ständiga misslyckanden. I andra idrotter vet man från dag till dag om man är i form eller inte, så är det inte i golf. Kan gå bra ett tag och sen räcker det med ett dåligt slag så är det kört, allt rasar, man kan nätt och jämnt träffa bollen längre. Så var det igår. Har haft grym bollträff ett tag men helt plötsligt så var den borta. Hur jag än försökte justera så gick det inte att få till det. Märkligt. Tur det inte är så med andra saker i livet. Snubbla en gång så kommer man inte ihåg hur man ska gå. Det där med sex törs man ju inte tänka på. Vi får hoppas att golf är speciellt och inte en spegling av livet i stort.

 

Världens sämsta golfen genom tiderna? Hitler, han kom inte upp ur bunkern.

 

 

Nästan sann golfhistoria…

Vi skulle spela en runda för ett tag sedan, två kompisar och jag, vi kallar dom kurt och stig. När vi precis har slagit ut på första hålet kommer en tjej halvspringande, en riktig pudding, kalaspingla ( säger man så nu för tiden…) och frågar om hon får gå med. Visst, säger vi, fånigt leende. Hon slår en drive spikrakt mitt på fairway på första hålet och så fortsatte det hela tiden. Spelade otroligt bra, vi var helt förkrossade, tur att hon var snygg, då kan man ju stå ut med allt.

På sista hålet har hon en fem meters putt för birdie och får att gå rundan på 69 slag.
” jag och mina golfkompisar har ett vad att den som först går under 70 vinner inte bara vinner ett stort pris utan även massor med prestige. Jag vill verkligen vinna så den av er som kan hjälpa mig med den här putten lovar jag en natt ni aldrig glömmer, jag kan annat än att spela golf”

Kurt lägger sig ner på green, läser putten kors och tvärs och säger till slut ”jag tror den faller två hål höger vänster, borde inte vara några problem”

Stig fortsätter och läser väl putten i fem minuter ” borde vara rakt på, slå den relativt hårt, det är lite uppför”

Jag frågar  ” det gäller även på träningsrundor alltså?”, ”javisst”, ” med våra träningsregler?”, ”absolut”.

”OK, du får den, kom så går vi…….”



Gäller att se utanför kulorna, tee kulorna alltså?

 

 

Såg att enligt senaste opinionsundersökningen så är KD under fyraprocentsgränsen och SD över. Känns som att högerväljarna bara går mellan partierna.
Demokratin kräver att alla får göra sin röst hörd oavsett om man sympatiserar med deras åsikter eller inte. Hitler kom till makten via demokratisk val, Hamas likaså. Därmed tycker jag att SD bör få höras lika mycket som KD, V andra ytterlighetspartier annars har vi för det första inte demokratin och för det andra så riskerar vi att göra martyrer av dom vilket vi knappast vill. Vad tycker dessa partier egentligen? SD att vi ska stoppa invandringen, KD att kvinnan ska vara kvar vi spisen, V att de som tjänar bra är onda….

 

 

Och här har vi grundproblemet i nuvarande blockpolitiken. Rösta på en få resten på köpet. Package deal med sur eftersmak. Vore mycket bättre med en kollisions ( sorry menar koalitions) regering som representerar de ”vanliga” åsikterna. Fast det kommer väl inte att hända igen. Trodde väl aldrig att man skulle vilja ha Fälldin tillbaka, han tog åtminstone ansvar när beslut gick emot hans egen grunduppfattning. Har vi sådan politiker numera? Tveksamt.

 

 

Tänk om jag fick bestämma, fan vad det skulle bli bra.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0