Åldersnoja

Jag vill ha tillbaka mitt hår!!


Jag vill ha tillbaka min unga smala kropp, den jag tror att jag har när jag har tagit ett par rackare för mycket.


Jag vill kunna dra in magen igen och det också märks.


Jag vill kunna vara uppe hela natten och festa men inte bli bakfull


Jag vill kunna hoppa jämfota på gympan utan att oroa mig för var, inte om, jag ska få ont


Jag vill äta smågodis, chips, feta chokladkakor utan att oroa mig för att jag ska gå upp i vikt.


Jag vill kamma mig utan att oroa mig för hur många hårstrån som faller ner i handfatet.


Jag vill se på triss skrapet utan att inse att om jag vinner pengar i 25 år så finns det ens risk att jag komma att avlida innan jag har fått alla pengarna.


Jag vill visa leg på Systemet


Jag vill inte att folk ska titta snett på mig om jag går med dottern på stan


Jag vill höra; vad duktigt du är trots att du är så ung


Jag vill inte tänka tillbaka och inse att det som jag minns som igår hände för 40 år sedan


Jag vill inte fundera på vad jag får ut i pension


Jag vill sluta köpa rynkcreme


Jag vill att mitt skägg ska bli brunt igen


Jag vill sluta äta nyponpulver


Jag vill kunna läsa vad som står på innehållsförteckningen på maten jag äter


Jag vill inte få ont efter varje bowlingkorpmatch


Jag vill inte inse att min unga flickvän är över fyrtio

 

Fast egentligen är det ok om alla andra också är feta, gamla och gråhåriga. Om man skriver in sig på ett pensionärshem nu så kanske man kan känna sig lite ung.


Man får helt enkelt hitta grupper av folk som är ännu sämre än vad man själv är. Aldrig spela golf med folk som har lägre handikapp än mig, aldrig bowla med folk som har högre snitt än mig, aldrig gympa med folk som är mer vältränade än mig, gå till plastikkirurgen och ta en fika och kika på alla potentiella bukoperationskunder kanske.


Ett gästbesök på Viktväktarna brukar alltid muntra upp (http://www.youtube.com/watch?v=TixjibVu-gE )

”In the land of the blind, the one eyed man is King”

Man ska njuta av alla åldersfaser säger folk. Vilket djävla skitsnack.

 


Kommentarer
Postat av: BeA Nilsson

Frågan är inte "hur gammal man är" utan "hur man är gammal".



2010-03-18 @ 13:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0