Folket bygger landet ( eller är det Svante?)

Enligt ny undersökning.. man trodde nästan att alla undersökningar redan var gjorda men men, så beror kvinnors humörsvängningar på p-piller.. ok. Så innan p-pillren kom så hade kvinnor jämnt humör eller vad. Låter inte troligt. Själva definitionen av en kvinna är väl en individ som har humörsvängningar. Om dom inte hade det, vad vore då charmen.. barmen kanske.

 

Hur som helst så ägnar jag idag en tanke åt de människor som gör sitt arbete i det tysta, som inte måste ringa lokaltidningen så fort dom skiter, som inte ska vara med i tv4 nyhetsmorgon och först gråta för att dom förlorat sin familj och sen vara glad för att dom hittat en ny, som inte måste skrika på barrikaderna hur djävla bra dom är.

 

 

De människor som går till jobbet varje dag, som gör sitt jobb och som sen går hem till familjen när jobbet är slut och som inte kräver att man ska uppmärksamma dom jämnt, som inte kräver att stå i mitten, som inte kräver att höras. En eloge till alla vaktmästare, matatanker, busschaufförer, snöskottare, gatusopare, gräsklippare, ica kassörskor, spärrvakter, höll nästan på att skriva p-vakter men där går väl gränsen ( p-vakten Svante är en av Uppsalas mest kända personer… vad säger det om Svante, vad säger det om uppsala, vad säger det om nåt överhuvudtaget, antagligen inget alls) och alla andra ”riktiga” människor med ”riktiga” jobb till skillnad från många andra som breder ut sig i press  och övrig media. Professionella tyckare som tror att bara för att dom vet hur man sätter ihop några bokstäver eller kan uttrycka sig så har deras åsikter någon betydelse. Så är det inte. Det är den tysta massan som har betydelse.

 

En viskning från många människor hörs högre än ett skrik från en människa ( fan ,det var ju bra sagt. Undrar vem det var som skrev det? Men…det var ju jag, alldeles nyss, jag hade dom här kläder på mig… ni märker vilken sketch jag travesterar eller hur? ”ska jag slå han på käften gamle man? Ja, gör det”…. Varför kom jag att tänka på raden ” rösta på Pastor Jansson, han har ingen åsikt om någonting alls” kanske för att det är valår….)

 

Så, idag får vi pratsugna, självupptagna, egostiska , ”ta plats” personer hålla tyst och lämna plats åt dom som verkligen bygger landet.

 

Ulf Lundell – Folket Bygger Landet (Albumversion)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0