Jag är inte bitter

Fan, försov mig i morse. Händer aldrig, aldrig. Vi hade ställt klockan fel så det var inte så himla farlig egentligen. Var dessutom toktrött så det gjorde inte så mycket.

 

 

Annars är jag nästan tidsfascist. Tycker det är otroligt viktigt att passa tiderna, blir klart stressad av att vara för sen. Ofta är jag för tidig till möten, får gå ett varv runt kvarteret eller sätta mig i receptionen och läsa, tur man alltid har en bok med sig.

 

Blir rent ut sagt förbannad på folk som inte kan passa tiderna och låter folk vänta. Det är alltid samma människor också, gång på gång på gång.

 

Har en bekant som alltid är sen, alltid sist och som tycker det är helt ok. ”Det är ju bara 10 minuter” Ja, men vi är nio stycken som väntar vilket gör det till totalt en och en halv timme. Pucko. Tyder på brist på empati förmåga och sen självcentrering utan dess lika. En ursäkt ibland skulle inte hjälpa men göra det lite lite bättre i alla fall.

Man blir ju inte förvånad att samma person tycker det är helt ok att vara tillsammans med en sjuttonåring trots att han är nästan femtio. Egocentriska människor förstår inte konsekvenserna av sina egna handlingar utan går genom live som ”untouchables”, det jag gör är rätt, det är ni som inte förstår.

 

Hade faktiskt en chef som var så mot blivande kunder så det kanske är jag som har fel….
”Om dom inte vill ha våra tjänster så beror det inte på att dom inte har behovet utan på att dom är dumma i huvudet och inte förstår”. Inte konstigt att det var svårt att göra affärer… jaja, ”jag är inte bitter” som det heter.

 

 

Hörde på nyheterna att det är både finanskris och klimatkris….Det är klart det är, när är det inte kris? Jag har ständig kris både med finanserna och med mig själv. Fan vad allt har blivit dyrt förresten… eller är det så att man märker det först när man har ont om inkomster? Så är det nog. Får börja äta blodpudding igen, det är ju billigt. Svensk taco, blodpudding på knäckebröd. Fast knäckebröd är inte billigt det heller. Skulle nog inte göra så mycket om jag fastade ett par månader, billigt och viktsänkande. Har fastnat i min viktnedgång, blev nästan fyra kilo och fyra centimeter, tyvärr inte mer än halvvägs.

Man är rätt fixerad vid vikt och utseende… jag vill vara smal och ha hår…… man får helt enkelt ta bort speglarna.

”Vem är den där blekfeta gubben utan hårs om går bredvid mig i hallen varje morgon?” som sagt får montera ner hallspegeln också.

Ska börja säga att jag är 65 så folk kan säga att jag ser ung ut för min ålder. Bättre det än att vara en sliten 34 åring.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0