Kort blogg om ingenting

Kul med folk som värnar om det gamla tycker jag, som orkar bry sig om hur det var förr. Den som kan sin historia kontrollerar framtiden.

 

Tänk så annorlunda det var när man var liten. E4:an gick rakt igenom stan, tror den gick Kungsgatan fram och sen ut Svartbäcksgatan, förbi IC… visst hade man fantasifulla namn förr? Ingen tanke på avgaser på den tiden.

 

Inte nu heller förresten, snusning fortfarande tillåtet.
Kan man få muncancer av andrahands snusning?

 

 

Första bion jag gick på var en Jerry Lewis film med syrran, tror jag i alla fall, gamla Fågel Blå i St Per innan det blev gågata. Jerry Lewis är fortfarande en stor favorit. Mr Jäkel och Mr Hyde, en av de roligaste filmerna genom tiderna. Skrev faktiskt till honom när jag var typ tio och bad om autograf vilket jag också fick. Undrar om de nuvarande filmstjärnorna skickar idolkort med autograf till en unge i Sverige om man skriver och ber. Kanske eller också refererar dom till Facebook sidan.

 

 

Slaghöken, Ivanhoe, Tarzan och Amason kvinnan i stort sett varje söndag. Hyland på tv, röda fjädern. Och så säger folk att man inte tog skada… Nickel och M.  Busvissla och stampa. Hem till söndagschokladen. Fotboll på gräsmattan. Cykelhjälm ( skojar bara….). Cykellimpa och blåa gympa shorts. Lee jeans och lapskojs. Träskor och tubsockor. Livet var enklare, alla hade samma saker. Näst intill skojuniform. Fast livet var kanske inte enklare, bara färre valmöjligheter.

 

 

En kompis till mig bodde i en stockholmsförort. Besökte honom en gång och han undrade om jag vill se på Efterlyst. Visst sa jag så vi gick ut och satt oss på trappen……. Efter ett par minuter reste sig min polare ” fan, det är bara repriser nu för tiden”. Hm.

Blev stoppad av en polis för att jag körde för fort ”vet du att det är max 70 i timmen här?” ” visst, men jag tänkte inte köra så länge” funkade inte det heller. Man borde ha fler ursäkter på lut.

 

Tror jag tipsat om Blue Collar Comedy group tidigare men det finns all anledning att påminna igen.

Bill Engvall – Differences Between Men And Women

 

 

 


Kommentarer
Postat av: carl-erik johansson

Den som inte känner sin historia, är dömd att upprepa dess misstag.

2010-03-05 @ 18:33:14
Postat av: carl-erik johansson

Faaan ingen blogg idag !! - lika illa som att missa lokaltidningen på morgonen, hela dagen är förlorad.

2010-03-05 @ 22:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0