Kort om vin

Är inte ni också djäkligt trötta på pretentiösa vin och öl provare på tv? Knäckig pomerans. Fantastiskt. Hur mycket vin och öl dricker dom här människorna så dom vill att vin ska smaka kaffe, lakrits eller nåt annat? ”Detta vin har en härlig doft och smak av.. .rödvin” det räcker för mig. Man är nog obildbar antar jag. Fast löddrig häst var ett tag sen man hörde nu.

Såg att det finns ett Chateau de Pape vin på tetra nu. Där fick pretto puttarna som vägrar dricka boxviner så dom teg. Det enda jag saknar på boxarna är någon form av mätare eller varningslampa som säger till att nu är det dags att köpa mer.

Årets sista vinterbild?


Finns ju mat att abonnera på, veckan middagstips, meny eller vad det heter. Borde finnas samma för vin. Varje fredag står det en låda blandat godis utanför. Om man kryssar i, fyller i kanske det ska vara, en fylleruta så kommer det en extra leverans på tisdag ifall lådan går åt. Undrar om det är olagligt att köra hemleveranser av vin? Borde det väl inte vara så länge kunden är över 20 och kunden formellt köper av Bo-Lage.

Nu när det är så hög arbetslöshet borde man släppa på lite regler och uppmuntra initiativ. Vaddå byggfusk, det är väl bra att folk har jobb… kanske inte.

Istället ökar man administrationen och kontrollen. Butiken på hörnet som säljer begagnade cd och dvd filmer är tvingad att ha en ny kassaapparat för 12.000 trots att det inte på något sätt hindrar att han köper och säljer svart om han skulle vilja det. Helt onödigt och gör bara att incitamentet för svartarbete ökar.

Idag kommer det beslut om man får bygga en flygplats inne i Uppsala. Undrar om någon annan stad i Sverige överhuvudtaget skulle överväga något sådan. Ligger dessutom inte mer än 500 meter från Sveriges vagga, Gamla Uppsala, med dess vikingahögar. Helt snurrigt. Drygt tre mil till Arlanda och vi måste ha en egen flygplats, den mänskliga dumheten slutar aldrig förvåna.

 

Kort blogg idag, kanske återkommer på eftermiddagen när jag hunnit reta upp mig på något.

Dagens skivtips tror jag att jag tipsat om tidigare. Det enda coverbandet värt namnet, nämligen Catpower.

Catpower


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0