Lite om bandy

Idag står stan öde och kall
Huvudena dom dunkar och mal
För igår var idrottsfantasten knall
Det var nämligen bandyfinal

 

Bandyfinal. Denna medelålders fyllefest där man inte ser bollen. I första perioden såg inte jag bollen i alla fall. Inte i andra eller tredje heller. Då var det viptältet som gällde. Kanske var därför jag inte såg bollen. Småsaker. Ska det vara så omöjligt att hitta på ett spel där man åtminstone förstår vad dom gör. Ölen var godare. Nästa år tror jag att det får bli bandyfrukost.. frukost förresten, pytt i panna med öl och nubbar, och sen storbildsskärm på nåt varmt och snöfritt ställe.

 

 

Fast vem vill se på bandy nykter? Inte jag i alla fall. Nästan inga andra heller att döma av vad man såg igår. Var knappast några parkeringsproblem igår i alla fall.

Kul för bajen att dom vann… not. Vem bryr sig.

 

 

Vad är Uppsala känt för? Bandyfinal, Sista april, Reggaefestivalen och Kulturnatten kanske. Och var har nu dessa gemensamt? Om du inte kommer ihåg det beror det nog på att du var för full….. Kanske skulle köra en fem myror lek, vem ska bort? Bandy för att det bara är medelålders män som är fulla, sista april för att mest är snorungar som är full, fast så är det ju på kulturnatten med, Reggaefestivalen ska självfallet bort, där dricker man ju inte… vad jag vet i alla fall, har aldrig varit där.

 

Reggaen dog med Bob Marley ( som jag kan skryta med att ha sett två gånger….Get up, stand up. Bob Marley & The Wailers – Babylon By Bus). Märklig religion förresten. Tro att Haile Selasse är Messias. Jaja. Ras Tafari Makkonen.. låter mer som han är finne. Nedan en enkel guidning genom religionerna ifall ni har blivit förvirrade.

 

 

1. Taoism - Shit happens.
2. Hare Krishna - Shit happens rama rama ding ding.
3. Hinduism - This shit happened before.
4. Islam - If shit happens, take a hostage.
5. Zen - What is the sound of shit happening?
6. Buddhism - When shit happens, is it really shit?
7. Confucianism - Confucius say, "Shit happens".
8. 7th Day Adventist - Shit happens on Saturdays.
9. Protestantism - Shit won't happen if I work harder.
10. Catholicism - If shit happens, I deserve it. 
11. Jehova's Witness - Knock, knock, "Shit happens!"
12. Unitarian - What is this shit?
13. Mormon - Shit happens again and again and again ... 
14. Judaism - Why does this shit always happen to me?
15. Rastafarianism - Let's smoke this shit!

 

 

 

Slutligen vill jag propagera för veckans favoritskiva.

Kasey Anderson – Like Teenage Gravity


Kommentarer
Postat av: BeA

Jag saknade denna på din lista...



http://www.youtube.com/watch?v=F4ZVif7kjWA

2010-03-22 @ 11:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0