Lite om valet

Nu börjar rutan fyllas av politiker som ”lövar och lövar” som Erlander sa ( Erlander…. Fd statsminister med en folklig framtoning, lite sextiotalets Carl Bildt… skojar bara, när får man se Calle dansa jive på let´s dance? Om dom förlorar valet förstås, kom ihåg var du läste det först. Kan Göran P dansa med en ko så kan väl Calle ( jag heter Carl..) dansa på tv)

Varför är det ingen som ställer politiker till svars för det dom lovar? Samma vallöften val efter val. Borde man inte göra en projektlista och sen stämma av. Ge politiker prestationsbaserad lön. Om dom genomför det dom har lovat så får dom behålla lönen, om inte så blir det avdrag och spöstraff på Hötorget. Eller ännu värre, man får lyssna på Mådan en hel kväll… tanken svindlar, måste gå under tortyrlagarna.


”Man kan inte dagtiga med sitt samvete” ( dagens fråga till er kära läsare är vem som sa det).

Förutom att ingen visste vad dagtiga betydde så var det rätt strongt att lämna regeringen för sitt samvetes skull. Undrar om nån skulle göra det idag? Knappast.


Vi får väl se vad alla stora ord om SD kommer att vara värda om dom får en vågmästarroll, då lär det nog kompromissas så det står härliga till.

 

Kul med valrörelsen tycker jag. Synd bara att den drivs av politiker. En politiker kan inte ha fel. Här en belysande historia. Ja, jag vet att den är gammal men den passar in just nu…..

Två män diskuterar om en smörgås alltid hamnar med brödsidan neråt och varför. En av dom hävdar att det är så, den andra att det är fifty fifty. För att avgöra diskussionen smörar den ena mannen en brödskiva och tappar den sen på golvet. Den hamnar med smörsidan uppåt.

”Där ser du, jag smörade på fel sida”

En del kan helt enkelt inte ha fel, synd att så många vill bli politiker. Kanske ingår i personlighetsprofilen. Fast jag är ju likadan själv förstås. Har aldrig fel.

En man hävdade att han visst allt. Jag frågade; och mer?


Fin bild eller hur?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0