Mest om curling

Curling!

Curling är för djävla trist
gör mig till en alkoholist


Man skulle ha blivit poet istället för……. Vad man nu är. Känns som livet ibland är som han som går till skräddaren för att sy en kostym och till slut fick en tummetott ( vad bidde det då? Det blev… ja ni vet vilken historia jag menar).

 

Somnade minst fem gånger i lördags på curlingsändning. Fan vad trist, ge mig mer vin. Ok, det kan ha varit en kombination av idiot tråkig idrott och vin som gjorde att jag somnade. Hela matchen, nästan, kändes snabbspolade. Rond 4, sen 6 och till slut rond 8. Stängde av innan det var slut.

 

 

Fast alla i laget var runt 30. Nej, inte ålder, BMI. Kul för dom men trist för oss. När dom börjar spela på naturis på våren då ska jag börja kika.
Det enda som är tristare än curling det är reprissändningen av curling, speciell när man vet hur det gick. Booooooooooooooooooooooooooooooooring.

 

 

OS är slut och det är dags att summera. Elva medaljer var onekligen riktigt bra. Vi är på gång som det heter i sången. Nästan all idrott är onekligen roligare när man har någon att heja på, man hade nog kollat Nordisk Kombination också om vi hade haft någon bra svensk deltagare… typ som i curling. Vem kikade på curling innan sverige började vinna os guld? Ingen som jag känner i alla fall. Fast sporten måste väl ha nåt som drar, 1,2 miljoner Canadensare spelar tydligen. Säger det mer om dom än om curling, ingen aning.

 

 

Tillbaka till OS. Jag måste erkänna att jag har väldigt svårt för Anja Pärsson, skyller ständigt ifrån sig, behövdes nog ett fall för att hon ska bli folkkär. Fast jag förstår inte när hon säger att hon i och med fallet förlorade tre klara medaljer. OK, hon kanske hade fått medalj i störtlopp fast hon ramlade för att hon körde för fort, hon fick medalj i kombinationen men sen då? Var kom den tredje ifrån? Fast det är ju bra om man tror på sig själv, bättre det än att tro på Gud.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0