Plura och lite andra konserter

Plura fast med näsan i syltburken.. Inte så lätt att skilja på cola och potatismjöl kanske. ”Dom frågade om jag hade 3000 kr på mig och det hade jag..” var hans förklaring. Vem fan går ut med 3000 spänn i fickan?  Så klagar musiker på att nedladdning tar bort deras levebröd.

 

 

Så här i efterhand kan man ju undra vad Hunger Hotell egentligen handlar om. Hotel California, Cold Turkey, Fat man in the bathtube, osv osv. Allt om knark. Welcome to the Hotel California.

 

Enligt svensk tradition så blir han nog ännu större nu. Davies Cup kapten. Mästarnas mästare. Det kunde dom köra med avdankande rockmusiker. Tänk en armhävningsmatch mellan Lundell och Plura.

 

 

Undrar hur många konserter man sett där artisterna var nyktra och inte påverkade? Antagligen inte många. Rikki var uppenbart rent ut sagt full i torsdags. Såg Bob Marley på Grönan på sjuttiotalet, höga som höghus hela bunten. Hur många konserter har man sett överhuvudtaget… man skulle ha köpt en t-shirt på varje.

 

Bob Marley två gånger på Grönan, David Bowie på Tennishallen ( och Lollipop faktisktr), Lundell på V-dala, oj så länge sen det var. Eldkvarn på övervåningen gamla Katalin. Har sett Eldkvarn på minst fyra ställen i Uppsala, kanske tom fem. Bob Hund. Lädernunnan. Common, Ice-Cube, Olle Ljungström, Kent på första Lollipop, var förband till Bob Hund…. Wu-tang clan ( urusla), Beastie Boys, Mink Deville, Kid Creole and the Coconuts, Echo and the Bunnymen, Boomtown Rats, Elvis Costello, Ebba Grön, Dag Vag, Imperiet, Sex Pistols, Jesse Malin i Dublin, Aston Villa i Paris ( skitbra). Fan vad många konserter det blir. Kommer på fler och fler ju mer jag skriver. Magnus Lindberg, Lisa Nilsson ( jag är ursäktad, vann biljetterna).

 

 

Ångrar att man inte gick på fler. Hade kunnat gå på Springsteens klassiska spelning på Konserthuset. Missade Tom Waits för att jag var snål, Cardigans på Smålands nation innan dom gav ut första skivan… har säkert missat fler än vad jag har sett men så är det väl i livet, inte sörja över spilld mjölk när det finns vin eller hur man nu säger.

 

 

Paraolympics. Inte så att man vill bli handikappad men fan vad dom verkar har roligt. Såg lite kälkhockey och om svenska ”vanliga” landslaget haft samma inställning så hade dom vunnit. Där var det kämpa och attityd. Kanske är så när man inte har några fungerande ben att man vill visa att man ändå kan.  Kollade lite svenska och världsrekord i friidrott för pensionärer och det är bara att inse att det inte är nåt för mig. Gubbarna springer fortare än vad jag gjorde när jag var ung, snabb och snygg ( ok inte snygg kanske, säger som Meatloaf, Two out of three aint bad). Man får hitta på någon egen sport som man kan vara bäst i. Finns det cricket i Sverige, det verkar lagom, alla sporter som har mer pauser än aktiviteter är nåt för mig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0