Sjöberg, bommar och Plura ( igen)


Neeej. Patrik åkte ur Mästarnas Mästare. Sämst på allt, totalt värdelös på allt från att klättra till att rulla bollar. En sann hjälte som koncentrerar sig, och lyckas, med att komma sist i varje gren. Tror inte ens jag skulle klara det. Har han fortfarande europarekordet förresten? Märkligt att resultatutvecklingen har stagnerat så kapitalt i höjdhopp. Går kanske inte att hoppa högre och högre för varje år.

Kan fortfarande inte förstå varför Stefan Holm aldrig försökte på högre höjder. Bäst på att hoppa högt ofta är lite sådär kan jag tycka. Nån gång vill man väl i alla fall testa hur det är att hoppa på världsrekord höjd. Det är som bowling, nån gång vill man öppna med elva raka och få chansen att stå där och veta att det bara är en strike kvar.


Har fått chansen tre gånger. Första gången fick jag tian kvar, de andra gångerna har det inte varit några problem. Ska jag skryta så var 299 i Enköping på åttiotalet betydligt bättre än 300 på de andra hallarna.



Dagens gnäll gäller samhällsplanerare som inte gör konsekvensanalyser. Vi har flera tågavgångar, det blir jättebra. Bommar? Vad finns det bommar inne i stan? Då får dom vara nere lite mer, vi ska fram.



Uppsala lär vara den enda större stad i Sverige som har icke planskilda järnvägskorsningar mitt inne i stan. Totalt kaos. Nu går dom ner, sen upp, nej vänta förresten dom vänder, ett nytt mjölktåg från Sala kryper fram… tiden går. Längsta hittills är tio minuters väntan, inte så kul när gångtiden är fem minuter. Bygg åtminstone en enkel bro över järnvägen, bil vägen kan man stänga av helt, går lika fort att åka runt. Fast vänta… nu ska det ju bli dubbförbud på Kungsgatan, vart ska man då ta vägen om man inte har råd att investera in nya vinterdäck? Man får helt enkelt ta tåget….och om man inte ser upp så hamnar man in Sala.



Vad hände med Plura egentligen? Ingenting eller? Fast med kokain och då räcker det med att säga… det var inte meningen och så är allt förlåtet? Har tv kockar andra regler än vi andra kanske.  Undrar vad som skulle hända med mig om jag blev tagen för kokain innehav? Var får man tag i sånt förresten? Har aldrig blivit erbjuden att köpa varken det ena eller det andra. Man ser väl för mesig ut antagligen. Får sluta med rosafärgade paraplydrinkar och gå över till det lite mer manliga kokainet. Fast jag så på Uppdrag granskning att majoriteten av kokainanvändarna runt Stureplan är kvinnor men att dom inte haffas eftersom manliga poliser inte får visitera kvinnor.  Mitt tips till Plura blir alltså att nästa gång du går ut, ta på dig kjol.

Fast omslaget till senaste skivan Kokain Hotell är rätt fint eller hur?





Slutligen ett litet musiktips. Rachmaninoff. Ni känner säkert igen temat... vem var det som stal det? 



Orchestra Of The Vienna Musikgesselschaft, Michael Gielen & Felicja Blumental – Piano Concerto No. 2 In C Minor, Op. 18: I. Moderato (Rachmaninoff)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0