Utrensning

Dags att instifta en nybytardag? Ungarnas skridskor, böcker och allt annat går att byta men inte kablar.Kabelbytardag.

 

Håller på med en utrensning och har hittills hittat ungefär 10 laddningskablar som jag inte vet vart dom går till. Det finns säkert folk som har mobiltelefeoner, mp3 spelare, digitala kameror eller vad det nu kan vara där dom saknar kablar. Perfekt om man kunde ställa sig på torget och byta. Fast det blir väl som vanligt, har jag plats så lägger jag tillbaka dom, har jag inte plats så slänger jag dom och kommer då säkert att sakna just den sladden om ett tag, man är så förutsägbar eller hur?

 

 

Hittade bla en gammal Nokia 5510. Är det den läckraste mobiltelefonen genom tiderna? Hade mp3 spelare, radio och ett riktigt tangentbort. Fast vem hade råd att skicka sms på den tiden, gick väl på en femma styck eller nåt sånt. På mitt nuvarande får jag skicka 3000 sms i månaden ”kostnadsfritt”. Tiderna förändras men eftersom kraven ökar så ökar också kostnaden.

 

 

Hur många skjortor har en normal person i sin garderob? Hur många skor? Gympadojor? Kanske finns någon statistik någonstans, jag är rätt säker på att jag har fler än de flesta. Beror det på att jag köper mycket kläder? Nix. Det beror på att jag lider av extrem separationsångest och inte kan slänga saker. Hittade en 15 år gammal vit skjorta, köpt i Hongkong bara det, med lite mörk krage som jag fortfarande inte har bestämt mig för om jag kan slänga eller inte. Om man inte har haft den på 10 år, vad talar då för att man helt plötsligt ska börja använda den? Inte ens om de gamla kläderna blir moderna igen och man av någon obegriplig anledning ( cancer?) kan ha dom så är dom säkert fel på nåt sätt ändå. Ska nog rensa i alla fall. V-jeans blir nog aldrig modernt igen.


Kommentarer
Postat av: matts

Gör sam andra, sälj det på Tradera och få en inkomst på det som lindrar separationsångesten. Sålde min "urgamla" och inte använda på 7 år Nikon F-501 där på mindra än 12 timmar...

2010-05-19 @ 17:48:55
Postat av: Björn

Kanske ska separera mig från en av mina flaskor med sparat vin för att dämpa separationsångesten från att separeras från en flaska vin.

2010-05-19 @ 18:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0