Arbetsförmedlingen

Min tanke går idag till alla de som arbetslösa, de som blivit uppsagda, de som får gå ner till arbetsförmedlingen och registrera sig som arbetssökande, som får börja läsa Platsjournalen, registrera sig på Stepstone och börja säga när folk frågar vad dom jobbar med "jag är mellan uppdrag". Min tanke går mao till Måna Sahlin.
Va, fick hon 14 miljoner för att avgå? 1,5 kr per innevånare? hon hade kunnat en femma av mig.
Vad säger hon när hon kommer ner på arbetsförmedlingen?
-Erfarenhet?
-jo, alltså, jag är ju bara en vanlig tjej från nacka
-haft några arbeten?
-jo, visst. jag har nästan varit statsminister.
- nästan räknas inte
- då vet jag inte... partiledare
- jag skriver, saknar erfarenhet
- fast jag har haft egen firma också. Tog ut 1,2 miljoner i lön
-Hur mycket fakturerade firman?
- 800.000 per år
-Ok, arbetat som trollkarl kanske? Vad vill du jobba som?
- Nåt i media kanske?
-Utbildning
-ABF kurser, massor med ABF kurser.
-Ingen utbildning alltså... ja jag vet inte riktigt vad du ska bli,. Ingen erfarenhet, ingen utbildning, uppenbart ekonomiskt oansvarig.... Kanske politiker?
- JAAAA , säger då måna, och gör som Gudrun, startar ett eget parti när hon inte fick vara med sina gamla kompisar. Måna partiet. MI kanske
Tyvärr tror jag att hon blir landshövdning någonstans. Har aldrig förstått varför avdankade politiker anses mest lämpliga att vara chef över länsstyrelsen. Helt absurt. Speciellt som det är mitt jobb.
Fast jag är inte ute efter jobbet, jag är ute efter bostaden. Vem vill inte bo på slottet? Snacka om skapliga förfester för att inte tala om förvånade taxichaufförer när man sluddrar "kör mig till schlottet" när man hoppar in i en taxi utanför Pub 19. Fast det verkar som landshövdningslägenheten saknar balkong och det är ju lite sådär. Man får ta det onda med det goda. Blir jag landshövdning så bygger jag en privat bowlinghall i Rikssalen... Ska kalla den Konsthallen. Men bowling är väl ingen konst säger ni... försök själva får ni se hur lätt det är... hahaha. Smal gräns mellan konst och konstig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0