Jul året runt

Kort tur till IKEA i lördags... skojar bara, inget är kort eller går fort på IKEA.

Dom säljer juldekoration. .... kan själv tycka att det är lite tidigt. Fast vi har en julkrans på dörren för att vi vill vara först ( eller sist, beror på hur man ser det).
Jul året runt, är det verkligen det vi vill ha? Lördag hela veckan går bra men jul tidigt i november? Nej, inte för mig. Julen börjar dan för julafton och pågår tills Kalle är slut. Mycket förväntan och besvär för kort tids glädje.
Sen vill jag varna alla IKEA besökare för att gå åt rätt håll. Inte gå emot pilarna. Inte nog med att man blir utstirrad ( dom kanske tror att man är invandrare och inte har förstått den svenska kulturskatten) man blir praktiskt taget överkörd av desperata människor med kundvagn som tror att man är fair game för att man går åt "fel håll".
"Ser du inte pilarna!?!?", "Pilarna? jag såg inte ens indianen..."
Nästa gång tycker jag alla som åker till IKEA ska gå åt fel håll bara för att vara lite lite rebelliska, mer än så vågar man inte. Kanske kan bli en ny facebook sida, "vi som går åt fel håll på IKEA".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0