Konserter

Japp. Vinterns nyhet kom igår. Lundell åker på vinterturne. Kommer tom till Uppsala. Till eländet UKK.. bara namnet. Verkligen en dålig rockkonsert. Men man får väl vara tacksam att det finns en lokal kan man tycka. För min del blir det nog Gävle eller Stockholm istället.
Undrar hur många gånger man sett Uffe? Från en intim konsert på V-Dala nation i Uppsala till en helt oförglömlig kväll på Solliden, avslutningen på den första sista turnén. Fyrishof, St Eriks torg, Tyrol, Halmstad, Isstadion, Grönan osv osv.
Har sett Eldkvarn ett antal gånger också men morgondagens konsert på Katalin hoppar jag över. När Uffe går framåt så står Plura stilla, verkar mer intresserad av att vara med på TV än att utveckla musiken. Har man spelat med brorsan i alla år så är det väl inte så konstigt att det blir lite lika samma...
Uffe och Eldkvarn är nog de band jag sett oftast. Bob Hund har det också blivit några gånger, Bowie tre ( tror jag, tennishallen 76 första gången, Lollipop senaste) annars är det nog mest engångsbesök.
Bästa konserten? Svårt att säga, antagligen Eldkvarn på gamla Katalin.
Mest överraskande? Beasti boys på Gröna Lund
Mest omtalad? Bob Marley på Grönan... publikrekord och gungande stämning
Sämsta? Eldkvarn på Fredmans kanske. nej, nu vet jag. Sex pistols på Love and Peace. Helt värdelöst.
Mest missad... eller vad man ska säga? Hade kunnat gå på Bruce Springsteen när han var här första gången.. men tyckte det var för dyrt.. jaja.
Sen skulle man ju ha velat se Clash någon gång men det är för sent nu. Alla rockhjältar är närmare döden så det gäller väl att passa på oavsett vem man vill se.....
Nu väntar jag på att Kanye Wests platta ska komma på Spotify och sen Robyns nya. Robyn är verkligen Sveriges enda stora artist idag. Beror det på att alla bra låtar blir sålda till andra artister? Svenskarna dominerar hitlistorna, märkligt. Undrar vad det beror på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0