lätt att fastna

i samma prat hela tiden, vädret vädret vädret. Ok, det är kallt. Svårt inte märka det. Inte mycket att göra något åt. jag håller mig inne så gott det går, tur man kan jobba hemifrån. Inte varje dag men ibland. Lite ensamt blir det förståss. Tur man har marsvinet som springer runt fötterna. Inte mycket till sällskap kanske men det får duga.

Fyra veckor kvar till jul. Inga idéer om julklappar, inget, helt blankt. Normala år då kan jag vara klar redan i november och sen handlar jag ännu mer fram till jul. Inte i år. vet inte ens vad jag vill ha själv. Böcker kanske, fast vi har hela bokhyllan och halva förrådet fullt med böcker, resten är skivor och den tredje halvan bara en massa skit som man inte kan slänga, sen finns det förståss en massa annat som det är helt omöjligt att komma ihåg vad det kan vara... någon som vill köpa en kornisch... någon som fortfarande vet vad en kornisch är? ligger längst in i förrådet, ett av förråden....
Hockey spel där det fattas en spelare, monopol utan pengar, jultallrikar, massor med jultallrikar. nog osäljbara. Slängde iallafall kassettbanden för en tid sedan, nästan så jag ångrar mig....
Kommer ni ihåg rullbandspelaren? Jag hade en Grundig. I början fick man spela in Kvällstoppen via en mick, sen skaffade jag en radio med utgång så man kunde spela in direkt. Man satt men fingret på pausknappen så man slapp få in Kaj Kindvalls skitsnack mellan låtarna. Fick min första stereo när jag var 14-15 tror jag. Fick köpa några skivor också, kommer faktiskt ihåg de flesta: Allman brothers live at Filmore east, Janis Joplin Live, Thick as a brick med Jethro Tull och en till som jag inte kommer ihåg. Måste ha fått tipsen via Kjell Alinge på radio. Min favoritpratare. karln har fortfarande radioprogram, måste vara 40 år sedan man hörde honom för första gången. Fredag tror jag det var. Plus hemma hos på måndagar. Fredag på landet var Alias Smith and Jones och sen Kjell Alinge. Alias Smith and Jones.... vilken strålande serie.
Såg att Leslie Nielsen har dött. Police Squad. brilliant. Nakna pistolen var ok men föregångaren TV-serien Police Squad var ett snäpp bättre. Fast det blev tydligen bara sex avsnitt "Cigarette? Yes I know" min typ av humor. måste om den går att ladda ner.....köpa menar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0