Snö i november

Det ska inte vara snöstorm i början av november. Det är alldeles för tidigt. Tiden är ur led. Ryggen är ur led ( träning igår), allt är ur led. Fast om det är det normala så är det väl tvärt om kanske, dvs det normala är det som är ur led..

Idag kan jag förstå nyheternas upptagenhet med vädret. Vanliga dagar så tjatas det om vädret på alla nyhetssändningar. En vanlig nyhetsmorgon får vädret säkert 3-4 minuter av varje sändning trots att det inte hänt något. Att vi har väder är väl knappast någon nyhet? Det finns säkert tittar undersökningar som visar att folk vill se väderrapporterna men jag är ändå tveksam.
Man skulle kunna ha turistreklam samtidigt. Så tv får in lite mer reklampengar.

Det regnar på Öland så åk till Tylösand; Halmstads turistförening gör reklam. Snöstorm? Åk till Grekland, Ving gör reklam.
Jag bjuder på denna fantastiska nya intäktskälla....
Hur länge ska ettan och tvåan vara licensfinansierade förresten. Är det någon som märker någon skillnad på utbudet i reklamtv och sk public service? Skulle inte tro det. Ja.... jag betalar tv-licens. Inte av fri vilja utan av rent misstag. Tror nog man skulle kunna vara utan tv helt. Inte behöver man väl betala licens om man ser på tv via nätet? Det enda program jag ser regelbundet är TV 4:as nyhetsmorgon. Speciellt när Steffo är med. Han har ordnat det för sig...Vill bara jobba torsdag och speciellt på fredag för då är det vinprovning och bättre matlagning. Så skulle jag också vilja ha det. Lite vinprovning på fredag förmiddag, inte illa.
Tur man inte hade planerat någon resa idag... snötäcket är nog en decimeter just nu och det blåser halv storm. Som jag brukar säga, tur man inte är uteliggare....finns alltid någon som har det värre, själv har man det förbaskat bra trots att man klagar jämnt. Har överlevt dryga femtio år, har bostad, välartade barn, trevlig flickvän, har mig veterligen inga allvarligare sjukdomar ( jag alltså, inte flickvännen, fast hon såg frisk ut i morse), jobb, vänner, vissa fritidsintressen, har tom råd att handla böcker på Myrorna. Nej, man ska vara glad och uppskatta varje stund. Jag ska verkligen bli bättre på det. Man ska inte behöva ha saker att se fram emot hela tiden, borde verkligen räcka med att bara se sig omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0