Taxi

Ska åka taxi vilket jag inte gör så ofta. I köpenhamn vilket händer ännu mer sällan.
Har skrivit ner adressen på en lapp ( efter tips från en kollega), taxichaufförerna i Köpenhamn pratar tydligen inga nu levande språk. Bra tips visar det sig. Vi hinner inte ens starta taxin förrän chauffören ringer upp någon kompis och sen samtal högt och ljudligt under hela resa. Hade väl varit ok om jag förstått vad han sa... ingen aning om vilket språk det var. När vi kom fram så sa han nog någonting typ "vänta" i telefonen och sen tog han betalt. Lyckades få mig att nästan be om ursäkt för att jag hade avbrutit hans samtal, hade han bara sagt till så hade vi kunnat köra en bit till, köra tills han var klar med samtalet...Fan vilka typer det finns. Vad säger man? Shut the fuck up eller? Och i sådan fall,....på vilket språk.


Tror ni det blev dricks?



Har svårt för Köpenhamn. Vad är det som är så märkvärdigt med Ströget? Samma butiker som hemma, samma folk ( nästan), same same but different. Nej, tacka vet jag gå gatan där man kan kryssa mellan HM, Dressman och Lindex.. kanske inte  men så stor skillnad är det inte.



Tog metron till kastrup istället. Vågade inte ens titta på kvittot för ölen? Finns det en övre gräns och om, var går den? Om dom sa 200kr skulle jag då ha lämnat tillbaka ölen? Kanske. 150? Kanske. 120? antagligen inte.. det var väl vad den kostade skulle jag tro... man är inte klok. Man borde få traktamente baserat på ölpriserna....


Jaja, lite av ett ilands problem kan man tycka. Får ta med mig egen öl nästa gång, det kommer att bli uppskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0