Man ska välja sällskap

In the land of the blind, the one eyed man is king.

Säkert gammalt ordstäv men jag hörde det första gången me Tom Waits, en av de stora idolerna (som tyvärr har stagnerat en hel del)
Tänkte på det när jag spelade golf i helgen. Vann kompisgolfen vilket är den enda tävling jag varit nära att vinna i år, fjol och året före. Måste bero på att jag äntligen hittat ett sällskap där jag är lite bättre. man vinner inte på att vara bra man vinner på att vara bäst, dvs lite bättre än de man spelar mot. det är därför matchspel är så bra
"Hur gick det? Jag kom tvåa, kalle kom nästa sist. Hur många var med? Två....."
Undrar om man inte är lite likadan när det gäller allt annat man gör. ;an är kvar i sin comfort zone och vågar inte hoppa från tian ( dålig liknelse när det gäller mig, är lika dålig på att simma som Stefan Holm, undrar vad som hänt med bidragen tills simsporten om han blivit idrottsminister... "simhopp? vaddå hopp, dom hoppar ju neråt")
Man vågar inte försöka helt enkelt, inte jag iallafall. lånar hellre en kurs i turkiska på biblioteket som jag sen aldrig lyssnar på än att gå iväg på en riktig kurs. Nu fanns det inga på medborgarskolan men det fixar dom säkert om man frågar, borde finnas många som kan turkiska i Uppsala. Testa att säga meraba när ni går in på ert lokala närlivs nästa gång.
Försöker boka biljetter till Turkiet men man vill ju åka nästan gratis, 2400 tor känns dyrt numera, det är nästan lika dyrt som att åka tåg till Malmö och så kan man ju inte ha det. Kom igen Ryan.. börja flyg till Turkiet.
Men utsläpp då, säger ni, du tänker inte på allt skit som flyget släpper ut. Helt rätt, det tänker jag inte på. Miljömedvetenhet i alla ära men just nu känner jag inte för det, just nu känner jag för att komma ner till 28 graders värme, sätta mig på strandserveringen med en iskall Efes, titta ut över havet och bara tänka på hur gott det ska bli med en öl till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0