Sjukare med åren

Blir man sjukare när man blir äldre? Har en vanlig bonnförkylning och är helt sänkt. Ni vet en sån där förkylning som man tidigare botade men vin och whiskey, tog ett par alvedon och sen inte tänkte mer på den. Vips så märkte man den inte eller tom så var den borta. Nu går är den som en snorbuse på fingret som inte vill släppa hur mycket man en viftar...


Tidigare hade jag inte ens kallad mig sjuk med en ynka förkylning men nu går det nätt och jämnt att gå ur sängen. Tog visserligen en promenad i morse för att lämna in bilen på verkstaden ( promenaden var från verkstaden.... hm), gick ju bra ( promenad, gick.. ni förstår) men sen när jag satt mig ner igen. Helt sänkt. Om det ändå kunde regna, nejdå, en riktigt fin höstdag ute.... blir man inte piggare av precis. Ska jag ha det eländigt så ska andra ha det ännu eländigare, allt är relativt eller hur nu slöhögen Fröler säger.


Ang pension. Bara tolv år att samla i ladorna. Inte mycket tid. lär inte gå. man får bli fattigpensionär. Sug på ordet; fattigpensionär. inte fattig pensionär utan fattigpensionär. Får hoppas att det finns soppkök om tolv år, får väl se till att bli religiös innan dess. Frälsningsarmen håller grytan kokande. Länge sen man såg dom på stan. Dom har väl svårt med rekryteringen. Livets Ord tar väl allt. Lättare att komma in i riksdagen om man är livets ordare kanske. Vad är häggblom förresten? Nån församling är han väl med i.
Kanske skulle starta Livets Vatten istället, då skulle vi nog kunna locka lite folk.


Favoritvinet Cafe Culture finns numera på box. Så säger folk att det var bättre förr. Borde man inte kunna göra lite bättre förpackningar? jag har iallafall sönder dom nästan jämnt, har väl för bråttom kanske. Som soda stream eller nåt sånt, bara trycka på en knapp så sprutar det ut rödvin. Eller som ett färdigt glas, bara att riva av plasten på ovansidan, tänk så mycket tid man skulle spara.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Haha du är verkligen för rolig!

2010-09-13 @ 09:19:37
URL: http://kraxrevynytt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0