Skrivångest

Jaha, då var det över för denna gång. Nu har vi tre ytterlighetspartier i riksdagen. Nej, tänkte inte på centern… Gösta Ekman – Centerextremisten

 

Har man många extrema så jämnar det väl ut sig. Folk blir upprörda över att SD kom in i Riksdagen men inte över att folk har dom åsikterna. Fast att ha kvar julafton var ett bra förslag…

 

Det är väl ingen skillnad nu mot förr, enda skillnaden är att dom blir exponerade och förr fick dom springa runt i Skåne och skrika ”sverige åt svenskarna” tur att man inte begriper vad dom säger… låter som ”Skåne åt danskarna”, låt dom få som dom vill. Fast turning torso är ju fint, undrar om det var några invandrare med i bygglaget, är väl i alla fall ritat av en arbetskraftinvandrad.. jaja.

Det lär väl inte hända så mycket i alla fall och lika bra är väl det. Om allt vore bra vad skulle man då klaga på?

Man mår inte bra om man inte får klaga. Hittade en bra sång om valrörelsen. Man började med ingenting och det mesta var kvar när man var klar. Seasick Steve – Started Out With Nothin

 

Fast det kanske inte stämmer. Man har lätt för att lova mycket. Speciellt om man inte tror att man ska vinna. Överbuden haglar. ”Mer till alla, mindre från alla”… låter inte som Marx precis. ”Till alla efter behov, från alla efter givmildhet” var det väl om jag inte minns fel. Eller var det Groucho? Nej, det var han som uppfann tatueringen… Groucho Marx – Lydia The Tattooed Lady

 

Hur som helst så vet jag inte vad jag ska skriva om. Händer det nåt? Superstars kanske. Det är ju kul. Fyra år kvar till fotbolls-vm, uppsnacket börjar snart. Elitserien i hockey har börjat, bara 458 omgångar kvar, hur ska det gå, hur ska det gå? Undrar om det är curling vm snart… eller nåt annat spännande. Man blir fan deprimerad om det inte är någon vettig idrott att kika på, det är väl så där lagom engagerande antar jag. Man är så djävla lagom att man får skämmas…. Är man lagom ska man fan i mig vara mest lagom, lagomast. Lagomast…….nytt ord. Jag är mest lagomast av alla…

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0