Timemanagement

Funderade häromdagen på vad jag gör med min tid.

Hur mycket tid sover man? Det är ju rätt enkelt, sju till åtta timmar.

Sen då. TV tittande; alldeles för mycket förståss men hur mycket egentligen. Laga mat, där går det en hel del tid för min del. Äta mat.  Hur mycket tid går det till sånt? Motionera, slöa, läsa bok, läsa tidning, handla, transporter, golf… när finns det egentligen tid över att jobba kan man undra.

Nästa vecka ska jag skriva upp allt jag gör varje dag och sen se vad jag ska sluta med.

Kanske också vad jag ska börja med… ”Finns inte tid till det, finns inte tid till det” dåliga ursäkter, allt är en prioriteringsfråga.

TV är ju lite onödigt, speciellt slökikande på skit som man är helt ointresserad av. Facebook är en riktigt tidstjuv. Skriva blogg också ( fast det är nödvändigt…)... vi får se vad som går bort och vad som tillkommer.

Sen spenderar man för mycket tid med att vänta. Vänta på vad som ska hända, vänta på att tiden ska bli rätt osv. Men den största tidstjuven av alla är att vänta på folk. KOM I TID....mf!!! Hatar folk som inte kan passa tiderna " men, jag är ju en tidsoptimist" sluta med det då, hur djävla svårt kan det vara.

The The – I've Been Waitin' For Tomorrow (All Of My Life)

Dessutom borde jag nog sluta fundera så mycket, tid går åt till att bara sitta stilla och tänka. Inte bra. Man tänker för mycket. Man borde bli mer av en doer…. Jag tänker och sen agerar jag spontant ändå, rätt meningslöst att tänka då eller hur?

David Bowie – Time

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0