Lite vallöften

Pratar högt, men gör inget.
James Brown – Talking Loud And Saying Nothing - Part 1 & 2
Så sant som det är sagt.
Hur kan man ha samma vallöfte i år som förra gången om man sitter i regeringen. Varför tror man att man kan genomföra det nu när man inte lyckats tidigare? Kanske låter bra. Kommer inte ens ihåg vad det handlade om.
Ha entligen komi på vafö måna låter så... dum.... Hon pratar otroligt långsamt. Ungefär som man pratar med barn. Tänkte dig själv en svensk statsminister som knappast kan engelska som släpigt pratar  till Obama som om han vore ett litet barn " you know... as we say in sveeeeden".
Behövs ett parti som säger som det är. Nya valaffischer
"Vi skiter i pensionärerna, sänk MIN skatt" (m)
"Vi vill ha fler invandrare men inte negrer" (sd)
"Sänk skatten för alla, barnen ska väl också få ha lite lån när dom blir vuxna" (s)
"Dagis? Nej  mina ungar är stora" (kd)
"Förmögenhetsskatt för alla, inte bara för rika" (v)
"Det räcker inte med ROT och RUT, vi vill ha RUNK avdrag. Avdragsgilla avdragningar"(fp)
" Nej till hastighetsbegränsningar, min merca går i 220"(m)
" En krockad bil är också en miljöbil" (mp)
" Vi lovar att samarbeta med alla, miljö är ingen politisk fråga" (mp) ( fast det har dom ju rätt i....)
" Bara vi kommer till makten så blir allt bra" ( m fp c kd)
" Va? är det vi som har makten, varför sa inget nåt?" ( hm ( nybildade hm partiet, mummel mummel mummel))
" Kändisar som ministrar, en höjdare" ( s)
Mitt förslag är att ni röstar på mig. Bergman partiet, då blir ialla fall en nöjd, jag, och det är väl mer än det verkar vara idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0