Åldersnoja

Man vill inte vara sjuk. Hatar att vara sjuk. Visserligen bara en enkel förkylning och det finns onekligen andra som har det värre men nu är det jag som är sjuk och då är det värst för mig.....
Brukar inte vara sjuk så ofta. Klarat mig ifrån kräksjukor, svininfluensor och allt vad det är. Har inte ens hål i tänderna ( ta i trä...) så man får skatta sig lycklig. En lätt förkylning och bädda ner sig på soffan några dagar får man väl stå ut med.
men det är trist. Träningen blir lidande. Träning känns nästan som det viktigaste just nu. 45 gympa pass på friskis sen 10 januari och en viktnedgång på över åtta kilo... jag är rätt mallig över det faktiskt.
Hur gör man nu för att gå ner i vikt? Vilken metod kör du, gi, atkins, banan, rödvinsmetoden? Jag kör kalorimetoden... dvs jag äter lite mindre än vad jag gör av med. Tro det eller ej, det fungerar, kostar inga pengar, behövs inga böcker, kostsamma hemsidor eller betala för att väga sig i grupp. Det är helt enkelt bara att göra..... Jag tror att det är så med allt. Folk som försöker sluta röka misslyckas för att dom egentligen inte vill. Bantare för att dom egentligen inte vill. vill man så går det, varför göra det svårare än det är?
Nå, varför vill jag? Antagligen för att jag helt enkelt är djävligt fåfäng. Vill inte vara 54 längre.... vill vara 25 igen, 27,29 kan tom acceptera 39... sen gick det utför men det vill man inte erkänna för sig själv. Så, nu ska jag ner i vikt och börja träna ännu hårdare...
Drömmen är faktiskt att springa ett maraton, vore verkligen kul att ha gjort det, lär inte funka i år men nästa kanske, om jag håller vikten. Berlin vore kul, största maratonet och ska tydligen vara det lättaste också, helt platt. dessutom får man ta sig en öl efteråt...
Var anmäld till Medoc marathon för några år sedan men det blev inte av. Där serverade dom rödvin på de sista kontrollerna, mycket sympatiskt.
Rödvin.. vad gjorde man utan rödvin... hade djäkligt trist antagligen.... man är väl rödvinsalkoholist antar jag, iallafall om man ser till de mängder som gällde förr, nu får man tydligen dricka två glas per dag, men då har dom inte sett mina glas.... ujujuj.
Nej, dags för en tupplur, får hoppas man mår bättre efteråt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0