Juholt

Såg rubrik i tidningen som retade upp mig "Juholt ska tillbaka s-väljare". Vad betyder det? Betyder det att de som röstade på andra partier i förra valet egentligen är s-väljare och ska återbördas till moderhuset? Betyder det kanske att alla svenskar är s-väljare ( ungefär att alla är golfare, många vet bara inte om det än) från födslen?
Min uppfattning är nog att om man röstar mp, fp eller vad det nu var i förra valet så är man mp-väljare, fp-väljare och inte s-väljare som ska vinnas tillbaka. Irriterande språkbruk.
Hur kan man sen ifrågasätta om han är traditionalist eller förnyare? Antar att han redan som tonåring skaffade en fjunig knappt synlig mustasch. Den växte på sig och han tänkte.... varför raka av den, ser ju bra ut, gör att jag ser lite äldre ut, en riktig babemagnet.... Det var alltså på tiden som det var positivt att se äldre ut, det var länge sen nu... skaffa en spegel grabben.
Min frisör klagar om jag har ett långt strå i ögonbrynen, undrar vad hon skulle säga om Juholt. En sadists drömkund... Stäng salongen, boka av alla kunder, här ska ryckas ögonbryn....
Som sagt, skaffa en spegeln grabben.
Var tog de gamla gardet vägen? Otroligt dum fråga kanske, de flesta dog väl.... Erlander, Palme, Sträng, Fälldin, Boman. Nu ska man se ut som man kommer direkt från ekonomistudier på högskolan, prydligt friserad, grå kostym upp piffad med en färgstark slips ( lite wild and crazy....). Alla ser likadana ut utom Borg som vägrar klippa sig. lite juholt varning där kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0