Prestationsångest

Lovar att skriva lite oftare... Nej, den kommer inte ut bara en gång i veckan, den kommer ut när jag har något att gnälla över. Har väl blivit överväldig med tiden, var ska man börja.... Fast idag ska jag bara gnälla över min egen prestationsångest....

Hård bantarperiod. Gått ner sju kilo sen mitten av januari, rätt stolt för det faktiskt.
Träna, äta bättre mat, dra ner på vinkonsumtionen ( svårt det senare....). Tränar lite friskispass, lite gym, det vanliga. Men nejdå, det duger inte. Igår körde jag två pass i rad. Är det bra? Vet inte. Ledaren måste ha undrat när det på första uppvärmningsövningen, dvs man går runt lite och viftar med armarna, det går en äldre halvfet man och toksvettas.... han måste trott att jag suttit i bastun innan passet.
Var iallafall att ta i lite. Men man är väl så? Det duger liksom inte att träna som andra, nej man ska ta i lite mer och då blir man så trött att det antagligen inte ens ger effekt.
är man så i allt? jag tror jag är det. Köpte en Kommissarie Maigret roman för nåt år sedan. Strålande. Nu har jag läst alla... det är närmare 70 stycken. Någon sort samlarvurm kombinerat med att man inte vill missa något samtidigt som man tycker att har man läst nästan alla så ska man läsa alla.
Tror inte det är nyttigt att vara på det viset.
Det är nog som konsumtionsångest. Förr gick man i skivboxar och grävde, hittade man ett fynd så var den dagen räddad. När det försvann så kollade man lite på dvd men det var inte samma sak. Nu behövs inte det heller. Nu kollar jag istället på böcker, gärna på Myrornas avdelning för engelska böcker. Är det en vilja att läsa som styr eller är det ett nytt ekorr beteende? Kan var ren snålhet också. Hur som helst så är fortfaranden dagen räddad när man hittar något fynd. Första Harlan Coben jag läste hade jag köpt på Myrorna för 10 kr..... ren vinst mao.
Tittar man i garderober, bokhyllor, lådor och framförallt förrådet så ser man att man haft samma beteende rätt länge. Jag kan helt enkelt inte slänga saker, går inte. Bra att ha ska det stå på förrådsdörren. Säkert bra att ha men inte för mig... måste släppa nostalgin och slänga alla skit som ligger....... kanske ta ett stort Traderaryck.
Någon som vill köpa en träningscykel ( crescent original från 70 talet,, rätt cool), en kornisch ( vet en ungdom idag ens vad en kornisch är?), en gammal frack, fyra högtalare, Sega 8 med spel... osv osv osv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0