Vår

Som Blandaren skrev. Vi har vår i luften, var har ni er?

Våren närmar sig city är det naturliga valet att spela en dag som denna. Ulf Lundell – Våren Närmar Sej City
fast det finns säkert bättre vår låtar.
Vårlåt? har man sånt eller är det bara i filmer.. Vår kanske är nåt med Bob Hund Bob Hund – Tralala Lilla Molntuss, Kom Hit Ska Du Få En Puss eller Olle...Olle Ljungström – Jag Spelar Vanlig
Soundtracks of our lives ( bästa bandnamnet genom tiderna?) säger en del. Själv är jag rätt osentimental när det gäller låtar, däremot kommer jag ihåg konserter mycket bättre. Säkert för att det är fler intryck som spelar in.
Mink Deville på en klubb på Söder i stockholm, fattar inte att vi tog oss i kragen och åkte dit, pelle och jag.
Bob  Marley två gånger på Grönan.
Bowie Tennishallen.. tror det var 76
Lundell på V-dala i Uppsala ( och en massa andra gånger... bäst Solliden med hela stockholm som bakgrund)
Eldvkarn på övervåningen på gamla Katalin
Dag Vag på Rackis
Slaptones när jag fyllde 50
Jesse Malin i Dublin
Aston Villa i Paris
Bob Hund, Eldkvarn, Lädernunnan, Ebba Grön, Elvis Costello, Echo and the Bunnymen, Prince, Snoop Dog, Puff Daddy, Marilyn Manson, Elton John, Prodigy, Steve Harley, Pink Floyd, Kid Creole, David Bowie igen, Wu tang Clan, Beastie Boys, Steve Earl, Ice-Cube, Sex Pistols.... ingen nämnd ingen glömd som man säger när man redan räknat upp ett gäng band....
Fan vad många konserter det blir när man börjar räkna, ändå har man nog missat fler än man gått på...
Ser fram emot några inbokningar. Bob Hund om några veckor och sen Eldkvarn lite senare i vår, kanske Way out west i höst....
Man skulle ha sett Clash när det fortfarande var möjligt.. det hade varit nåt det. Man får nöja sig med den liveskivan som kom för något år sedan.
The Clash – Live At Shea Stadium

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0