Det finns kärringar

Årets tv personlighet... Det finns kärringar av bägge könen, så bra sagt. Googlar man uttalande så ser man att han inte var först. Håller helt med.
Vad blir reaktionen " han har en förlegad kvinnosyn". Tre halvfeta... tanter uttalar sig. Förlegad kvinnosyn"
Om det nu finns någon som tycker det ena eller andra"kvinnorna ska stå vid spisen" "bögar är äckliga" "invandrare är tjuvar " eller vad som helst så är väl åsikten inte förlegad, det finns uppenbart någon som tycker så alltså är åsikten inte förlegad. Man kan tycka att åsikten är felaktig, man är av en annan åsikt eller vad som helt men förlegad kan det inte vara om det finns någon som tycker det. Vem bestämmer då vad som är förlegat eller inte?
Själv är jag självklart förlegad eftersom jag är så pass gammal som jag är. "gamla människor är förlegade", hm, kanske stämmer. Själv känner jag mig taggad inför helgen men när helgen väl är där, dvs fredagkväll, så är taggarna mindre taggiga och soffan mera lockande.
Hunden är inte inte människans bästa vän, det är soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0