Skjuten

Jag har lite svårt att släppa helgen händelser när en kompis blev skjuten i huvudet på väg hem från Puben. Anmärkningsvärt att lokaltidningen inte har nyheten förrän idag, torsdag, vill man inte skrämma folk eller?
Idag stod det iallafall... kul för mina kompisar att bli kallad killar iallafall....
http://www.unt.se/uppsala/skots-med-luftvapen--1517792.aspx
man undrar vart vi är på väg när folk tycker det är ok att skjuta mitt i stan eller sikta med laserpistoler ( heter det verkligen så). har vi blivit helt avtrubbade? tror vi inte att det gör ont att bli träffad eller vad är det frågan om.
Personen som sköt på min kompis hade tydligen övat målskjutning på sin balkong... kl ett på natten? Mitt i stan? Folk är fanimig inte sluga. Krävs lektioner och tester för att köra bil, snart borde vi ha livskörkort också, klarar du inte proven så får du inte gå ut  ( hade iofs inte hjälpt i detta fallet då han tydligen stod vid ett öppet fönster,, tur att det var öppet iallafal... vilket får mig osökt att tänka på..... Rolf Bengtsson – Dagen efter kvällen före )
Varför säljs överhuvudtaget airguns? Finns det något argument för att INTE förbjuda sån skit? Jag kommer inte på något iallafall....
Egentligen är det samma sak med smällare, raketer och allt sånt, helt onödigt. Förbjud snus också förresten, det är rent ut sagt äckligt, förbjud äckliga människor också dom är klart störande, förbjud störar med dom är i vägen, förbjud vägar också dom är ändå körda.......
nej, känns dags att sluta. Man ska inte klaga för mycket, man ska se det positiva i tillvaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0