Hackad

Undrar om man blivit hackad. Undrar om dom skulle hitta något intressant.
Tipsen idag är att byta lösenord ofta, ha olika lösenord i olika sammanhang och gärna lösenord som inte är för personliga. OK. Funkar kanske för en adertonårig men inte för mig. Har svårt nog att komma ihåg ett enkelt lösenord som jag haft i 20 år. Undrar hur det skulle gå om jag ändrade hela tiden. Antagligen rakt åt skogen.
Ett tag hade jag afasi som lösenord, funkade rätt bra som påminnelse men lite för negativt kanske. Man ska nog ha positiva lösenord typ "idagserduriktigtbrautbjorn" eller något sådant. Finns säkert folk som har som yrke att rekommendera lösenord ( se bloggen häromdagen), finns alltid folk som tror att dom vet bättre än andra ( sen finns det folk som verkligen vet bättre än andra men dom är inte lika vanliga).
Spelar ni wordfeud? Självklart spelar ni wordfeud ( som det stod i tidningen. det alfapetsliknande spelet... ok, vad är det som skiljer?) . Själv är jag rätt dålig tyvärr. Fast det är rätt kul. Förlorar just nu fler partier än jag vinner, har ännu inte lyckats vinna mot någon från Gävle ( mött två) riktigt irriterande. Dom har säkert en lokal fusksite...
Wordfeud måste iallafall vara bättre tidsfördriv än att skjuta ankor eller vad folk nu gör på sina telefoner. en fluga i taget.. wordfeud nu, seduko för ett tag sedan. vad kommer härnäst? visste man det så kunde man säkert tjäna sig en hacka.. Man är inte smart nog för att komma på saker tyvärr. Får väl börja jobba istället, klockan är ju nästan åtta och jag har varit uppet sen sex utan att ens slå på jobbdatorn.. slött....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0