Höst så nu är det dags att göra en nystart

Hur många nystarter får man göra? Hur många man vill såklart. Bättre att starta om än att aldrig starta.

"Try, fail, try again, fail better" som Bertrand Russel sa ( kanske efter flera försök).
Hur som helst, nu ska det börja skrivas igen....Skälet till att börja om är självfallet att jag retat upp mig på några fenomen.
Torsdag. Nätverksmöte. En kvinna ställer sig upp och säger att hon hjälper företag hur man ska göra på facebook..
I morgonsoffan på fredag sitter en kvinna och berättar hur man ska göra för att blogga och sen i lördagens morgonprogram så diskuterar man om det heter skicka ett twitter och om om pluralformen av tweet är tweets ( vilket dom tydligen tyckte, var kommer alla puckon ifrån och hur får dom vara med på tv?) nej nej nej. Det heter inte flera tweets lika lite som det heter flera pegs, drivers eller vad folk nu hittar på.
Men, tillbaka till nätet. Hela poängen är att nätet ska vara totalt anarkistiskt (ett lite missförstått uttryck. betyder i grunden ingen bestämmer). Ingen ska tala om hur man ska använda facebook, vad man ska skriva i i sin blogg ( vilket hände alldeles för ofta med min golfblogg så jag ledsnade, kritiken tystade mig kan man kanske säga) eller hur eller vad man skriver i eventuella tweet ( något som jag faktiskt inte orkar med, började men vem vill läsa mina korta kommentarer? Väntar på en lundell tweet, då kanske man kunde börja hänga med).
Det finns alltid förståsigpåare som ska tala om vad man får och inte får, som vet bättre, hatar sånt. Tyck vad du vill men håll tyst eller skriv något eget. Så lätt att kommentera och kritisera andra, så mycket svårare att komma med en egen åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0