Ryggskott

Räknas golf som träning? Knappast. Här går man på gym, gympar och springer och sen tar mig sig några golfrundor och då pajar ryggen? Livet är orättvist eller hur? Har aldrig fått ont i ryggen av golf tidigare, egentligen är det en rätt bra rörelse.
Så. Vad göra när man åker på ryggskott ute på den polska landsbygden? Man placerar sig i soffan med ett glas rött och wordfeud och deppar ihop medans kompisarna släpar med sig en back pilsner ut på banan och fortsätter spela. Livet är orättvist...
Fast... så passiv kan man inte vara. Tog ett initiativ och hörde om golfklubben hade någon naprapat eller dylikt. Men,, visst hade dom det, rättare sagt klubbchefen ringde och så kom han till hotellet på kvällen. Knak, bryt  men inget hjälpte. Skönt ändå, 250 spänn för mer än en timmes behandling. Kompisen Rickard var näst på tur men si det pallade inte snubbens bänk för. Synd att man inte hann med, hade kunnat bli en youtube favorit.
Hur som helst. Det flesta problem går att lösa bara man vågar fråga om hjälp.
Spelade ändå både på fredag och lördag.  På lördag vågade jag mig tom på en löprunda rund Gdansk. Skitstad. Rena förfallet utom i turistdelen. Var som att komma till Åbo, mest finnar på kryssningsresa. Fulla finnar i Gdanske, ny film av Lars Trier kanske... Lördag slutade med shotsbrickor på ett lokalt hak och där tog golfhelgen slut.
Nu är det snart bara en månad kvar till Stockholm maraton och jag har ändrat mig angående målsättningen, nu ska jag komma i mål om det så tar sex timmar ( eller vad som är max)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0