Träning

Inte kul i lördags, sprang visserligen i fredags före vår som vanligt trevliga månadsafterwork men turen på lördagen kändes väldigt viktig för att hålla uppe tempot. Snö... det ska inte snöa sista mars, inte i år iallafall. Kom lite snö på söndagen med så
Prince – Sometimes It Snows In April
känns rätt relevant.
Nu blev det ju bättre väder på eftermiddagen så det blev en 12 km tur iallafall. Skönt att veta att man gjort av med kalorier när det är dags för middagsbestyr. Pilgrimsmusslor... en stor favorit, grillade musslor och jätteräkor... inte så dumt faktiskt. Man äter för mycket, man äter för bra och man äter för ofta. Inte undra på att det är svårt att hålla viktplanen. Nu är det bara två invägningar kvar och jag har bara klarat 50% av målet. Känns tungt. Får inse att det blev misslyckat men att jag ändå försökte. Tycker jag springer och tränar men jag äter och dricker väl för mycket. Vin är inte bra och det vill man ju ha, rätt ofta också.
Testade en ny variant i söndags. Styrketräning, Kennets medelpass på Friskis Ekeby och sen springa 5 km. Nu var det för kallt så det blev bara tre men det var nog en bra metod. Normalt kör jag pulsmedel och sen medelpass på söndagarna men det vara vikarie i söndags och vissa ledares pass undviker man. Märkligt hur en del kan få det till att kännas kul att ta i och på andras pass tittar man på klockan redan efter fem minuter.
Torsdag blir det avfärd mot Turkiet. En vecka över påsk. Tyvärr inte så uppmuntrande väderprognoser men det ska ändå bli skönt. Ambitionen är att träna varje dag... annars går det inte att ta en öl till maten, man måste förtjäna för att unna sig eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0