Fredagmorgon och det regnar.... surprise

OK. Det är Laleh ikväll i Botaniska trädgården. Jag ska inte gå, skulle inte gå om jag så fick betalt. Sveriges mest överskattade artist alla kategorier fast jag verkar rätt ensam om den åsikten. Fast idag har hon rätt " sommarens sista dag" ( eller vad låten nu handlar om, stänger av så fort jag kan), verkligen sommarens sista fredag, regn förståss, nu är det dags att kavla upp ärmarna över våra bleka underarmar och börja jobba. 
 
 
 
Livet är rätt trist. jobb jobb jobb. Själv har jag tio år kvar att jobba. Det gör ungefär 450 måndagar att gå upp och längta efter nästa helg. Ska det verkligen vara så? Jo, kanske. Jobba för att njuta av fritiden kanske. " Varför står du där och slår huvudet i väggen? För att det är så skönt att sluta". jaja... 
 
Tio år kvar att jobba. Sen tio år då man är relativt frisk. Sen tio år då det enda man tänker på är sina sjukdomar och krämpor. Sen ytterligare tio år då man inte ens vet vad man heter. Räknar med att då vid nittiofem, det innebär att jag klarar mig till 2052.. på våren kanske. Den som lever längst är den som vinner. Man skulle slå vad om sin egen livslängd. 
 
 
Fast jag har ett mer radikalt förslag. Om man, enligt mitt resonemang ovan, har ett rätt eländigt liv efter 75 så skulle man kunna välja att mot betalning ta livet av sig. Man kommer att kosta samhället en massa pengar de sista tjugo åren men om man då säger att man ger upp så får man några miljoner att ge till sina barn och / eller barnbarn. Först gör man en utredning om hur gammal man förväntas bli och sen hur stora vårdkostnader man kommer att förorsaka plus alla andra kostnader. Säg att man då har tjugo år till en kostnad av tio miljoner. Då kan de efterlevande istället få ut två miljoner. På så sätt så undviker man en massa lidande, de efterlevande får ett bra liv medans dom kan njuta av det och samhället sparar väldigt mycket pengar. Återinför ättestupan!!! (http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ttestupa
 
 
 
Fast nu är ju det här en träningsblogg just nu, iallafall tom sista september då Berlin ska avverkas. 
Gårdagens pass var inte speciellt kul. gick alldeles för långsamt, förvånadsvärt långsamt faktiskt.. inte bra.
Bra spellista i lurarna. Rekommenderas. Hipster Soul
 
 
 
Har jag berättat om när jag var i Berlin förra och enda gången?
 
 
Satt och tittade på TV och ser reklam för Diamond League. Friidrott är min favoritidrott så det lät intressant. Upptäckte att det skulle gå tävlingar i början av juni på en söndag i Berlin. Så... varför inte åka och kika?
 
 
Lyckades tom övertyga ett annat par om att hänga med. Skaffade flyg, hotell och evenemangsbiljetter. Allt frid och fröjd. Dagen kommer och vi tittar i tidningen och på tv kanaler när det ska börja. På biljetten står det visserligen kl 13 men så brukar det vara, massor med förtävlingar innan kvällens main event börjar. Vi tog det lugnt, gick och åt, drack lite pilsern och tog oss till slut ut till arenan. Fantastisk arena förresten. Värt ett besök även utan tävlingar. 
 
 
 
 
Rätt korta köer in.. inga alls faktiskt. OK, vi hittade våra platser och skulle försöka få tag i ett program. Inte så lätt visade det sig så jag gav mig iväg på en liten promenad, det var ju inte speciellt bråttom....  Hittar ingen program så jag går tillbaka. Precis när jag ska gå upp på läktaren så är det något juniorlopp i 110 m häck så jag sätter mig ner i gången och slötittar. Sluttid 13.11..... nu börjar det gå upp ett ljus även för mig, verkar som tävlingarna redan är igång... eller rättare sagt, det är bara en gren kvar. Vi kom för sent. Tiden på biljetten stämde, tv sändningen var i efterhand... Rätt misslyckat eller hur? Bara att ge sig ner på stan och fortsätta dricka tysk pilsner.. jaja. 
 
 
Får se till att vara i tid nästa gång... det lär väl bara att följa med strömmen, 40000 till ska "springa". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0