Helg i Åmål

" Alltid något, sa fan, när han såg Åmål". Kanske man kan hålla med om. Som arve sa " det dom har det har dom ju i Lissabon". Samma sak här. Allt finns men i lite mindre skala plus att dom hade badplats mitt inne i stan, om man nu kan kalla de stad, vilket vi saknar i uppsala. 
 
 
 
Två golfrundor. En ren katastrof och en som började illa men som sen kom upp i "normal" standard. Forsbacka golfklubb i Åmål... Otroligt bra bana, nog den bästa jag spelat. Första nio hålen snirklade sig runt sjön. Sista nio mer upp i skogen men ändå med en hel del vatten. Placeringsgolf kombinerat med krav på långa drivar för att nå. Stormen under lördagen gjorde det knappast lättare.
Banan kombinerat med ett fint gammalt klubbhus och en trevlig restaurangbyggnad ( dock dålig mat) gjorde att det blev några riktigt trevliga rundor. Ser fram emot att komma tillbaka och få revansch på några hål. 
 
 
 
 
Tog en löptur när jag kom hem. Skulle bli en kort och snabb men blev en kort och långsam. Ingen fart alls i benen. Måste vara något fel med träningen. Går långsammare och långsammare. Nu blev det en mil i full fart på 52 minuter och det duger inte. Lär bli helt omöjligt att nå målet i Berlin om det fortsätter i den här takten. Får ställa in mig på att ta mig runt istället för att försöka springa under fyra timmar. Ännu bättre, får sikta in mig på ölen efteråt istället.
 
 
 
Blev anmäld till ett 5 km lopp om några veckor i Uppsala. Inget jag ser fram emot. Kommer att bli skitjobbigt... hur fort ska man springa för att vara nöjd? Under 25 kanske.. som sagt.. kommer att bli jobbigt.
Varför plågar man sig egentligen? varför inte bara lufsa runt i långsamt tempo för att hålla en skaplig form, för att inte gå upp för mycket i vikt, för att överleva. Nejdå, nu ska det tränas tills man tycker att träningen blir en plåga. Inte bra. Fem mil i veckan i två veckor till sen sju mil i några veckor innan det är dags att ladda. Så undrar man varför man är trött på kvällarna ( och ännu värre på mornarna)
 
 
 
Bild från banan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0